sâmbătă, 8 februarie 2014

Recenzie The Golden Dynasty (Fantasyland #2) de Kristen Ashley

The Golden Dynasty este al doilea volum din seria Fantasyland (click pe titlul seriei pentru primul volum) de Kristen Ashley.

Circe Quinn merge la culcare in patul ei si se trezeste intr-un tarc plin cu femei imbracate in robele purtate de virginele oferite pentru sacrificii. Curand, descopera ca nu are un vis ciudat, ci traieste un cosmar infricosator in care a fost transportata intr-un pustiu populat de oameni primitivi, unde este instalata, impotriva vointei ei, pe un tron alb de coarne, ca regina a lor.

Dax Lahn este regele hoardei Suh Tunak a tarii Korwahk, iar cu o singura privire aruncata catre Circe stie ca aceasta va fi mireasa lui, iar impreuna vor incepe legendara Dinastie de Aur.

Circe si Lahn sunt separati de limbaj, cultura si de un mic amanunt: Circe este dintr-un univers paralel si nu are idee cum a ajuns in lumea lui Lahn sau cum sa se intoarca acasa. Dar infruntand provocare dupa provocare, Circe isi gaseste locul ca regina a brutalei hoarde Korwahk si sotie a regelui, isi face prieteni, se indragosteste de aceasta tara primitiva, de oamenii ei si de salbaticul lor lider.

RECENZIE.
Nu stiu cum as putea exprima ce am simit cand am citit cel de-al doilea volum din seria Fantasyland. The Golden Dynasty mi-a taiat rasuflarea, mi-a frant inima si m-a facut sa ma indragostesc de aceasta serie, care a devenit una dintre seriile mele fantasy preferate.
Acest volum nu a fost unul usor de citit, ci o provocare care adeseori mi-a adus lacrimi in ochi. Am fost tulburata si inspaimantata de intamplarile prin care treceau personajele. Este un volum despre o lume primitiva, barbara si violenta, o lume in care femeile sunt lipsite de drepturi, o lume in care iti cunosti sotul dupa ce esti vanata, alaturi de alte femei, de cei mai aprigi razboinici ai hoardei, iar in final revendicata de cel care reuseste sa-si elimine rivalii. Groaza si momentele teribile prin care trec aceste femei sunt descrise atat de viu incat te trezesti tremurand, cu inima zbatandu-ti-se in piept si cuprins de disperare. Aceste femei nu sunt razbunate de nimeni, nu se pot apara si nu sunt salvate de un print pe cal alb. Viitorul lor depinde doar de cat de onorabil este razboinicul caruia ii vor apartine.
Circe este o femeie a zilelor noastre, o femeie care intr-o seara a mers la culcare in patul ei, in casa ei din Seattle si s-a trezit captiva, intr-un tarc, alaturi de zeci de tinere femei pregatite pentru vanatoarea de sotii. Prizoniera printre oameni care nu-i inteleg limba, vanata de razboinici atrasi de parul si pielea ei deschise la culoare, Circe ii atrage atentia celui mai aprig razboinic, regele hoardei, Dax Lahn. Dupa momente de o violenta infioratoare, Circe este tarata in fata razboinicilor si urcata pe tron, ca sotie si regina a lui Dax Lahn.
Circe este o eroina incredibila, alaturi de care am plans si am ras, o eroina puternica, desi inspaimantata, care lupta pentru drepturile si liberatatea ei intr-o lume care nu i le acorda pe niciuna, o eroina care nu se lasa intimidata si care ii infrunta pe cei care incearca sa o doboare. Lahn este dur, incapatanat, posesiv, un razboinic salbatic, aprig si violent, care iubeste cu pasiune si devotament si care infrunta orice obstacol pentru a castiga iubirea lui Circe.
Impreuna, Circe si Lahn depasesc barierele care ii despart, invata sa accepte diferentele dintre ei, iar iubirea care ii uneste este atat de frumoasa si puternica, tocmai datorita piedicilor pe care le-au invins. Eforturile pe care cei doi le fac pentru a comunica, stradania fiecaruia de a invata limba celuilalt, te fac sa-ti dai seama ca dragostea poate trece peste orice obstacol. Daca nu l-as fi adorat deja pe Lahn, momentele in care incearca sa comunice cu Circe, mi-ar fi topit in mod sigur inima.
Personajele secundare sunt minunate, loiale, sincere si intotdeauna alaturi de regele si regina lor, sprijinindu-i si protejandu-i, chiar si atunci cand isi pun in pericol propria viata.
In final, Circe devine Regina Razboinica de Aur, regina care, cu blandete, sacrificii si incapatanare, demonstreaza unei hoarde de razboinici ca puterea nu sta in manuirea unei sabii, ci in iubire si tandrete.
M-am pierdut in paginile acestei carti, in lumea fantastica creata de Kristen Ashley, intr-o poveste de dragoste atat de romantica si totodata atat de dureroasa. Efortul autoarei de a crea un limbaj complet nou, cel Korwahkian, este admirabil si chiar daca uneori a devenit frustranta cautarea traducerii expresiilor folosite de Lahn, in momentul in care le citeam imi dadeam seama ca tocmai aceste expresii dau o frumusete speciala cartii.

16 comentarii:

meduza spunea...

Asta sună atât de mișto! Khal Drogo și Khaleesi se potrivesc perfect descrierii personajelor :) Îmi cam place de războinicul Lahn, pare un personaj puternic și loial, calități pe care eu le admir :)

Anonim spunea...

Nu am auzit niciodata despre aceasta serie , insa constat ca te-a fascinat, daca o sa fie tradusa si in Romania, probabil o sa imi indrept si eu atentia asupra ei, mi-a placut ceea ce am descoperit in randurile de mai sus. O vad ca pe o ecranizare de succes intr-un serial!

Anonim spunea...

Ooo, asta suna cel mai interesant pana acum. Nu ca celelalte volume nu ar avea descrieri la fel de misto, dar asta parca e si mai wow. Si imaginile pe care le-ai pus <3 <3 <3

Madalina spunea...

E preferata mea din seria Fantasyland :). Chiar daca e foarte brutala e si emotionanta si captivanta. Nu e o lectura foarte usoara, e coplesitoare de multe ori, iar personajele trec prin multe momente tulburatoare. Dar merita :).

Praf de stele spunea...

Foarte frumoasa recenzia!! :)
N-am mai auzit de seria asta pana acum. Chiar m-ai facut curioasa si sper sa reusesc sa o citesc si eu candva. :D

Mirela spunea...

E prima data cand aud de aceasta serie....o vreau :) cate volume sunt aparute la noi??

Madalina spunea...

Multumesc, Andreea :).
Mirela, seria nu a fost publicata la noi :). Am citit-o in engleza.

Mirela spunea...

pffff...ce pacat , seria chiar merita sa fie publicata si la noi..

YuLiAnDrEeA spunea...

OK,deci m-ai facut sa vreau neaparat sa citesc seria asta.Toate par la fel de frumoase,acum ma pun pe cautat :D

Jacqline spunea...

Daca nu as fi citit recenzia ta, recunosc ca nu i-as fi dat nicio sansa acestei serii, insa modul in care ai descris-o m-a facut sa cred ca poate deveni una din seriile mele preferate :D
Sunt nerabdatoare sa o citesc si sa descopar povestea de iubire dintre Circe si Lahn.

Anonim spunea...

Mada am uitat sa iti recomand o carte fiindca tot iti plac romanele cu zei etc, Predestinati de Josephine Angellini, eu inca astept publicarea vol 2 in Romania, tu observ ca te descurci la cititul in engleza si ai putea sa ii citesti si continuarea. Iubirea ii uneste insa zeii ii despart, este foarte frumos romanul.

Madalina spunea...

Catalina, multumesc pentru recomandare. Am citit primele doua volume din seria Predestinati si le-am adorat :). O sa incerc sa-mi fac timp sa citesc si cel de-al treilea volum si am sa-i postez recenzia pe blog.

Madalina spunea...

Jacqline, sper sa-ti placa :). Pe mine m-a cucerit de la primul volum si abia astept ultimul volum din serie.

Mirela spunea...

Am inceput seria si acum sunt la volumul 3, trebuie sa recunosc volumul 2 e si preferatul meu...pffff am si plans la el.

Jacqline spunea...

@Madalina Si eu sper :D Acum am asteptari destul de mari, dupa ce ti-am citit recenzia :)

Unknown spunea...

Essas imagens são de algum filme?