joi, 27 februarie 2014

Recenzie Alegerea de Kiera Cass

Alegerea este primul volum din seria omonima scrisa de Kiera Cass.

Pentru treizeci şi cinci de fete, Alegerea este o şansă unică în viaţă. Le oferă posibilitatea de a fi transportate, ca nişte cenuşărese, într-o lume a luxului şi strălucirii, a rochiilor elegante şi bijuteriilor sclipitoare. De a locui într-un palat şi de a lupta să cucerească inima unui prinţ.

Pentru America Singer, să fie Aleasă e însă un adevărat coşmar, căci asta înseamnă să îşi părăsească familia şi pe omul iubit, pe Aspen, cel care face parte dintr-o castă inferioară. Numai că, uneori, realitatea depăşeşte aşteptările şi, atunci când eroina noastră descoperă că Aspen o înşală şi că prinţul Maxon nu e, nici pe departe, snobul îngâmfat care i se păruse, totul se schimbă şi romantismul începe să plutească în aer.

Multumesc editurii Leda pentru acest volum si pentru tot sprijinul acordat. Daca v-a atras atentia acest volum si doriti sa-l cititi, il puteti achizitiona de pe site-ul editurii Leda.

America nu are nicio dorinta sa devina una dintre participantele la Alegerea. Indragostita de un baiat din castele inferioare, isi doreste doar sa-si petreaca tot restul vietii alaturi de acesta. Cand situatia precara a familiei ei o determina sa se inscrie, America este convinsa ca nu va fi niciodata selectata printre cele treizeci si cinci de finaliste ale Alegerii.
Dar, cand spre suprinderea ei devine una dintre concurentele la inima printului Maxon, America decide sa profite de aceasta ocazie pentru a-si ajuta familia, dar si pentru a se indeparta de baiatul care a parasit-o si i-a frant inima.
Am fost intotdeauna o fana a romanelor distopice, iar unul dintre lucrurile pe care le-am apreciat intotdeauna a fost modul in care autoarea creeaza o noua lume. In Alegerea, actiunea se petrece intr-o tara noua, Ilea, creata din cenusa fostei Americi, aflata inca in reconstructie dupa distrugerile provocate de cel de-al patrulea Razboi Mondial. Societatea este impartita in opt caste, ai caror membri sunt departajati in functie de situatia financiara a descendetilor acestora. Afectata de razboiul civil cu rebelii care incearca sa rastoarne monarhia, de legile brutale si de regimul opresiv in care castele privilegiate au toate drepturile, iar castele inferioare sunt exploatate si infometate, Ilea este instabila politic si in cautare de aliante.
In aceasta lume, o data la cativa ani, are loc Alegerea, un concurs televizat in urma caruia printul mostenitor isi alege o sotie dintre cele treizeci si cinci de fete selectionate din fiecare provincie a tarii.
America si familia ei au avut intotdeauna o viata plina de lipsuri, fiind obligati de pozitia lor in casta a cincea, sa lucreze ca artisti, o meserie cu putine oportunitati si slab platita. Cand devine una dintre finalistele Alegerii, America descopera cat de diferita este viata la Palat, incaperile somptuoase, rochiile elegante si mesele imbelsugate pe care nu le-a avut niciodata inainte, si cat de privilegiati sunt cei care fac parte din castele superioare. In plus, printul Maxon, pe care il credea infumurat si rece, se doveste a fi un baiat sarmant, sincer si amuzant, care ii devine incetul cu incetul prieten.
Maxon este un personaj incantator. Coplesit de responsabilitati, singuratic si timid, isi doreste sa o gaseasca pe fata care ii va fi alaturi pentru totdeauna, care il va sustine si ii va fi prietena si confidenta, nu doar iubita si sotie. Povestea de dragoste dintre Maxon si America evolueaza in mod firesc, cei doi apropiindu-se si sprijinindu-se reciproc de-a lungul volumului.
Aspen este un personaj complex, impovarat de lipsuri, de dorinta de a-si proteja si ajuta familia, care se indeparteaza de fata pe care o iubeste pentru ca aceasta sa aiba sansa unui viitor mai bun. Am inteles motivele care l-au impins pe Aspen sa se desparta de America si teama ca pozitia sa in societate ii va frange iubitei sale orice sansa de a evolua.
Mi-au placut indiciile subtile care ne dau de inteles ca in spatele atacurilor rebelilor si a trecutului ascuns in mod voit de conducatorii Ileii, se afla un paienzenis de secrete pe care le vom descoperi in volumele urmatoare.