joi, 20 martie 2014

Recenzie Broken Dove (Fantasyland #4) de Kristen Ashley

Broken Dove este volumul patru din seria Fantasyland (click pe titlul seriei pentru volumul trei) de Kristen Ashley.

Cand era mult prea tanar, Apollo Ulfr a pierdut-o pe Ilsa, sotia, iubirea vietii sale si mama celor doi copii ai sai, iar durerea pierderii ei i-a pus stapanire pe suflet. Dar cand descopera ca exista un univers paralel, unde sotia sa ar putea avea o geamana, Apollo simte pentru prima data speranta si hotaraste sa o aduca in lumea lui pentru a o avea inapoi.

Dar Ilsa Ulfr din lumea noastra este casatorita cu geamanul din acest univers al lui Apollo, Pol, care nu este un om bun. Ilsa a fugit penru a scapa de el si ultimul lucru pe care si-l doreste este sa fie trasportata intr-o lume fantastica si sa fie fortata sa-i fie alaturi ca sotie, chiar daca acest Apollo nu este Pol. Dar cand Apollo o intalneste pe Ilsa, distrusa, amarata si atat de diferita de iubita lui, nu vrea sa aiba nimic de-a face cu ea.

Dar intunericul pandeste si raul isi strange fortele, iar Apollo trebuie sa-si protejeze atat tara si familia, cat si pe noua Ilsa.

RECENZIE.
Apollo si-a pierdut sotia cu ani in urma, rapusa de o boala teribila. Moartea ei l-a lasat indoliat si cu inima franta, iar copiii sai sunt singura raza de lumina din viata sa. Cand descopera ca intr-un univers paralel, geamana Ilsei traieste, nu-si doreste nimic altceva decat sa o aduca in lumea lui pentru a-si recupera sotia iubita.
Dar Ilsa din universul nostru nu seamana deloc cu femeia de care este indragostit Apollo.
Ilsa este o femeie care inca plateste pentru greseala de a se fi casatorit cu un barbat periculos, care acum o vrea moarta. Dupa unsprezece ani de teroare in care a fost agresata zilnic de barbatul pe care candva il iubea, Ilsa isi doreste doar sa fuga intr-un loc cat mai indepartat, unde Pol nu o va putea gasi niciodata pentru a se razbuna. Salvata de sotul ei tocmai de un barbat identic fizic cu acesta, Ilsa este socata sa descopere existenta unui univers paralel in care timpul pare sa fi stat in loc, castelele, domnitele si cavalerii sunt intalnite la fiecare pas, iar magia nu doar ca exista, dar este intrebuintata de fiinte malefice care incearca sa puna stapanire pe tinut.
In aceasta lume, Ilsa se reinventeaza devenind Maddie, o femeie care nu mai lasa povara trecutului sa-i umbreasca viitorul, care incearca sa ia viata de la capat si sa fie alaturi de barbatul care a salvat-o si i-a oferit o noua sansa la fericire.
Broken Dove a fost volumul din seria Fantasyland pe care l-am asteptat cu cea mai mare nerabdare. Inca de cand am citit Wildest Dreams, l-am adorat pe Apollo, generalul neinfricat, singuratic si marcat de pierderea iubitei sale sotii. Poate, din acest motiv, am fost putin dezamagita sa descopar ca multe din elementele care au transformat seria Fantasyland intr-una dintre seriile mele preferate au lipsit din acest volum.
Din pacate, nu m-am putut atasa de personaje, iar rapiditatea cu care Maddie si Apollo s-au indragostit m-a dezamagit. Tinand cont ca ambii aveau inima franta si au trecut prin multe momente devastatoare speram ca relatia lor si sentimentele pe care le nutreasc unul pentru celalalt vor evolua in timp si se vor dezvolta incetul cu incetul. Nu am putut intelege cum, dupa patru ani de doliu, in care Apollo a fost puternic afectat de pierderea sotiei sale si nu a incercat niciodata sa-si refaca viata, ar putea ajunge sa tina la Maddie in doar cateva zile. Ma asteptam ca Maddie, care a trecut printr-un mariaj abuziv si care inca se confrunta cu unele temeri si traume, sa aiba nevoie de mai mult timp inainte de a avea din nou incredere intr-un barbat, in special intr-unul identic fizic cu fostul ei sot.
Mi-ar fi placut ca cei doi protagonisti sa-si dea timp sa se cunoasca unul pe celalalt, sa vad un Apollo tandru si rabdator, care se straduieste sa-i castige increderea lui Maddie, iar Maddie sa fie mai puternica si mai independenta. Din pacate, de multe ori, Apollo nu a fost pe atat de bland si atent cu Maddie precum mi-as fi dorit si precum ar fi cerut-o situatiile cu care s-au confruntat, iar Maddie l-a iertat de fiecare data mult prea repede si usor.
Cu toate acestea, la fel ca si precedentele volume din seria Fantasyland, Broken Dove a fost un volum plin de romantism, mister, drama si actiune.
Am fost incantata sa revad personajele din volumele anterioare, iar ori de cate ori acestia isi faceau aparitia am fost mult mai interesata de ei decat de protagonistii acestui volum. Personajele secundare, echipa de vis si Noc, m-au facut sa indragesc acest Broken Dove in cele din urma.

10 comentarii:

Unknown spunea...

Wow, ce carte ciudată într-un sens bun. Are un subiect pe care nu l-am mai întâlnit în nicio carte până acum...

Praf de stele spunea...

Cum am mai spus, chiar vreau sa citesc si eu seria asta! Imi place foarte mult cum suna!!
Unde o gasesc? :)

Lupu Diana spunea...

Este prima data cand aud despre aceasta serie, dar pare foarte interesanta, cred ca o sa ma mai interesez putin de ea si daca o sa "aud" mai multe pareri bune o s-o citesc si eu :x

Madalina spunea...

Andreea Ilie, poti gasi aceasta serie pe Amazon(sau de unde descarci tu de obicei carti in engleza).
Eu ador serie, e una dintre preferatele mele :).

Lupu Diana, poti gasi recenziile primelelor trei volume din serie pe blogul meu, iar mai multe informatii si recenzii, poti gasi pe Goodreads :).

Anonim spunea...

sunt cateva serii, printre care si aceasta, pe care mi-as dori sa le citesc in limba romana, sper sa fie traduse intr-o buna zi! sunt foarte interesante!

Lupu Diana spunea...

Madalina, am citit recenziile si chiar pare interesanta, am pus-o pe lista si sper sa fac curand rost de ea.

Law spunea...

nu stiam de ea pana acum, dar mi-ar placea sa am seria in biblioteca :)

c spunea...

Sunt pe cale sa plang. Pe bune. Nu pot sa cred ca mai citeste cineva seria aceasta. In momentul de fata sunt placut surprinsa ca mai sunt fani, iar pentru cei care se gandesc sa citeasca aceasta serie tot ce pot sa va spun este: dati-i bice!
Inceputul cartii a preconizat o actiune captivanta, insa odata ce am inceput sa intru in esenta celor povestite mi-am cam pierdut interesul. Am simtit ca lucrurile nu avansau, ca defapt nu se intampla nimic concret. Nu mi-a placut modul in care Apollo a decis sa o aduca inapoi pe Ilsa si dupa o zi, a abandonat-o complet, deoarece nu seamna deloc cu Ilsa lumii lui. Asa cum spuneai si tu au lipsit unele elemente care au caracterizat seria si au facut-o placuta citirii.
Povestea de dragoste dintre cei doi mi s-a parut delicata. De ce? Ei bine pentru ca Apollo si Maddie au un trecut pe care trebuie sa il infrunte. Maddie este geamana sotiei sale decedate, iar Apollo este geamanul sotului ei abuziv.
Pe cand cei doi isi descopera dragostea nemuritoare, pericolul ii pandeste pentru a-i distruge. Vrajitoarele care vor putere absoluta nu se vor opri din misiunea lor de a-i distruge, deoarece pana si raul stie ca putere mai mare ca iubirea nu este.
Cel mai mult mi-a placut aparitia personajelor din volumele precedente, iar asta a conferit un motiv rezistent pentru care sa nu clasific volumul ca fiind "nu la fel de bun ca celelalte."

Madalina spunea...

Diana si eu ma bucur sa intalnesc o alta cititoare a seriei Fantasyland, mai ales ca aceasta este una dintre seriile mele preferate (am si postat recenzii pe blog pentru toate volumele din serie ^_^).
De multe ori mi s-au parut mult mai interesante momentele in care apareau Lahn, Circe, Frey si Finnie, decat cele in care erau Maddie si Apollo in prim plan.
Eu am fost dezamagita de Broken Dove. L-am adorat pe Apollo in primul volum, in postura de personaj secundar, si eram nespus de incantata ca va avea un volum al lui, dar Broken Dove nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor. M-a deranjat ca Maddie nu avea coloana vertebrala cand venea vorba de Apollo si il ierta intotdeauna mult prea usor (inclusiv dupa ce a abandonat-o, iar ea i-a sarit in pat la nici doua zile dupa ce l-a reintalnit). Am avut senzatia ca nu a invatat nimic din esecul relatiei anterioare. In plus eu nu sunt o fana o volumelor cu insta love, iar aici mi s-a parut si mai nepotrivita tinand cont de varsta protagonistilor.
Conflictul cu vrajitoarele a fost rezolvat mult prea repede si intr-un mod mult prea banal. Ma asteptam la mai multa actiune si drama. Din punctul acesta de vedere, singurul moment incarcat de actiune a fost cel din padure, cand am aflat ca Apollo este conducatorul lupilor la fel cum Frey este conducatorul dragonilor si elfilor. Cred ca scena din padure a fost preferata mea din volum, urmata de cea in care baietelul lui Frey incearca sa-i dea un pupic fetitei lui Lahn (adorabil momentul ^_^).
Sper ca volumul lui Noctorno sa fie la fel de bun ca si primele trei volume din serie :).
Ai citit si alte volume scrise de Kristen Ashley?

c spunea...

Nici mie nu imi plac cartile in care se abordeaza un love story mult prea evident gen " ne-am vazut, ne-am placut, hai sa rupem patul" :)), dar chiar daca nu a fost la inaltime asteptarilor mi-a placut si partea aceasta.
M-a deranjat intr-o anumita masura mai ales faptul ca Apollo, datorita faptului ca isi iubeste mult sotia si ii lipseste, ii cauta geamana in alta lume si incepe sa gandeasca lucruri gen asta:
"It feels a betrayal to Ilsa to speak these words, but I am enjoying my time with Madeleine…” he paused and finished, “maybe more.”
Sau cand Maddie gandea ca desi arata exact ca decedata lui sotie, in respectivul moment arata mai bine ca ea.
Adica nu am inteles faptul ca pentru a face o noua iubre sa para mai interesanta, trebuie ca fosta iubire sa para mai putin placuta decat este in realitate. Am vrut ca Maddie si Apollo sa se indragosteasca pentru faptul ca au gasit ceva nou, nu acelasi lucru ca in relatia precedenta sau mai stiu eu ce. Am vrut sa vad evidentiat faptul ca el are o a doua sansa pentru iubire, iar ea o speranta catre siguranta si pasiune. Asta s-a intamplat intr-o anumita masura, dar tot nu mi-a convenit ideea de a o face pe Maddie sa para mai buna decat Ilsa.
Pe langa Apollo si Isla, asa cum afirmi si tu, parca mai interesante au fost personajele secundare. Am fost de-a dreptul extaziata cand a aparut in peisaj Dax.
Si eu abia astept povestea din punctul de vedere al lui Noc si sper sa nu fie o dezamagire ( sper ca eroina sa nu fie Franka).
Raspunzand la intrebarea ta, in afara de aceasta serie, nu am mai tit nimic de la KA. Ai sa imi dai vreo recomandare?