miercuri, 15 octombrie 2014

Recenzie Răniți de Jasinda Wilder

Războiul mi-a răpit totul. Familia. Casa. Inocența.

Într-o țară devastată de conflicte armate și ruinată, o tânără orfană ca mine are foarte puține variante pentru a supraviețui. De aceea, fac ceea ce fac ca să trăiesc, ca să mănânc, și mă străduiesc din răsputeri să nu iau în seamă prețul plătit de sufletul meu. Inima îmi este pustie, iar existența, plină de durere.

Iubirea pare un lucru imposibil pentru mine.

Dar, totuși, într-o zi, l-am întâlnit pe el.


Războiul este iadul. Ca să poți să fii capabil de fapte care ți se cer să le faci atunci când ești la război, e nevoie să-ți sacrifici o parte considerabilă din însuși sufletul tău. Trăiești cu frică, trăiești cu vinovăție, trăiești cu coșmaruri. Dacă n-ai trecut prin așa ceva, n-ai cum să înțelegi. Războiul nu lasă loc pentru iubire, nu lasă loc pentru tandrețe sau duioșie. Trebuie să fii dur, impenetrabil, și pregătit pentru luptă în fiecare clipă a fiecărei zile. Doar pentru o fracțiune de secundă dacă-ți pierzi concentrarea, ești mort.

Acum, singura capabilă să-mi salveze viața este ea.

Daca v-a atras atentia acest volum si doriti sa-l cititi, il puteti achizitiona de pe site-ul librariei online Libris. Pe site-ul librariei online Libris puteti gasi carti din toate genurile literare, inclusiv carti in limba engleza.
Multumesc librariei online Libris pentru acest volum si pentru tot sprijinul acordat.


RECENZIE.
Într-o lume răvăşită de război şi moarte, într-o lume în care nimeni nu mai încearcă să-i protejeze pe cei lipsiţi de apărare, într-o lume în care fiecare umbră poate fi un soldat al morţii, iar fiecare adiere de vânt poate ascunde o rafală de gloanţe, care sfâşie deopotrivă nevinovaţi şi ucigaşi, două vieţi sunt unite de lupta pentru supravieţuire şi iubire.
Teama, disperarea şi ororile războiului la care eşti martor, zugrăvesc o lume în declin, care încă se agaţa de viaţă cu degete fragile şi tremurătoare, o lume în care speranţa pâlpâie şi se stinge, înecând în întuneric şi moarte mii de suflete captive într-o ţară sfâşiată.
Rania este o tânără irakiana, speriată, înfometată şi singură, bântuită de pierderea celor dragi şi de amintirea fratelui care a abandonat-o, alegând să devină soldat, şi pe care nu l-a putut salva. Un personaj complex, un personaj măcinat de alegerile dureroase pe care a trebuit să le facă, silit să îndure cruzime şi brutalitate, Rania supravieţuieşte şi se stinge în acelaşi timp, lupta pentru fiecare zi şi înfrunta fiecare pericol. Rania este o femeie puternică, o femeie care nu cunoaşte fericirea, afecţiunea, iubirea sau devotamentul, dar cu toate acestea nu ezită să-şi pună viaţa în primejdie pentru a salva un soldat rănit dintr-o ambuscadă a insurgenţilor.
Puternic, dur şi curajos, Hunter este un personaj care impresionează prin tandreţea, blândeţea şi răbdarea cu care încearcă să-i câştige încrederea Raniei, să cunoască fata misterioasă, inocentă şi înspăimântată, care se ascunde în spatele unei faţade atent construite. Disperarea şi neputinţă care îl încearcă când nu o poate proteja pe Rania, furia şi înverşunarea cu care luptă pentru a o salva, completează imaginea eroului capabil să îndure orice rană şi să înfrunte orice pericol pentru femeia iubită.
Despărţiţi de bariere lingvistice, uniţi de compasiune şi devotament, Rania şi Hunter îşi clădesc propria lume, îşi făuresc propriul destin în mijlocul conflictelor, luptei şi a răului care îi înconjoară, refuzând să se dea bătuţi, refuzând să renunţe la dragoste şi la un viitor împreună.
Răniţi este un roman zguduitor, copleşitor şi emoţionant, un roman care ne aminteşte cât de fragili suntem, cât de uşor ne putem frânge, cât de neajutoraţi putem deveni, cu câtă uşurinţă putem pierde totul, cât de nepreţuite sunt libertatea şi pacea şi câte sacrificii sunt necesare pentru a clădi o nouă viaţă.

27 de comentarii:

Unknown spunea...

E aşa pretty recenzia ta, însă nu cred că aş avea răbdarea să o citesc în perioada asta nasoală (prin care trec de o lună), nici dacă m-ar captiva de la prima propoziţie.

Unknown spunea...

Abea astept sa vina saptamana viitoare sa o citesc <3 . Ma faci sa imi pierd si rabdarea care mi-a mai ramas

Unknown spunea...

@Andra atunci nu are rost sa te apuci , mai bine mai astepti sa te poti bucura de ea

Madalina spunea...

Andra, multumesc :) Imi pare rau ca treci printr-o perioada proasta si sper sa fie totul bine cat mai curand.

Lectura placuta, Romina si abia astept parerile tale despre acest volum :)

Unknown spunea...

@ Madalina cu siguranta , miercuri imi ajunge , cel tarziu vineri e gata :))

Unknown spunea...

Imi place subiectul acestui roman, il pun pe lista.

Unknown spunea...

@Andra Raluk

Imi pare rau, sper sa se rezolve tot.

Unknown spunea...

@ Madalina cartea asta are si scene dealea cum au majoritatea de la epica?

Madalina spunea...

Romina, da, are cateva scene erotice. Probabil din acest motiv, pe site-ul editurii Epica, volumul este recomandat persoanelor de peste 17 ani :)

Unknown spunea...

@Madalina's Books

Bine de stiut, pe mine nu ma deranjeaza atat timp cat au rol in construirea personajelor, a trairilor.

Unknown spunea...

@ Madalina multumesc ca mi-ai spus, sunt asa curioasa cum e <3

Madalina spunea...

Georgiana si Romina, eu nu am dat spoilere in recenzie, dar daca ati citit alte recenzii (pe Goodreads multe recenzii contin spoilere) s-ar putea sa stiti deja ce este nevoita Rania sa faca pentru a supravietui. Unele dintre aceste scene au loc in acel context, dar nu sunt scene foarte descriptive, ci mai mult scene menite sa ilustreze sacrificiile si alegerile dureroase pe care Rania a fost nevoita sa le faca.

Unknown spunea...

@Madalina's Books

Pe Goodreads unele recenzii apar spoiler free, dar nu sunt chiar asa. Cel putin asta e parerea mea.

Unknown spunea...

@ Madalina nici nu ma intereseaza mai mult sa aflu , este perfect cat stiu de la tine , cu cat aflu mai multe dintr-o carte cu atat imi pierd interesul pentru ea

Unknown spunea...

Eu pentru o carte citesc maxim 2 recenzii, tocmai pentru a nu afla prea multe, daca aduni foarte multe recenzii iti strica toata placerea pentru carte.

Unknown spunea...

Georgiana depinde de recenzii , sunt recenzii in care iti explica tot ce se intampla in carte si asta ma enerveaza la culme

Unknown spunea...

@Romina Gianina

Am vazut astfel de recenzii, mai multe decat mi-as dori. Probabil ca ei cred ca cititorii isi doresc sa stie subiectul, ce se intampla inainte de a citi sau pur si simplu vor sa umple un gol in recenzie. Am vazut recenzii unde subiectul era 80% si parerile 20%. Asta nu e ok deloc.

Unknown spunea...

@Giorgiana nu cred ca cineva vrea sa citeasca tot ce se intampla intr-o carte. Pacat ca ar putea sa umple golul acela cu altceva

Unknown spunea...

@Romina Gianina

Daca ar fi dupa mine, fiecare recenzie ar avea subiectul in maxim doua randuri ( daca respectivul e interesat de rezumate, le poate cauta) si in rest as pune doar pareri, interpretari, sugestii etc.

Unknown spunea...

@ Georgiana mi-ar placea sa vad doar recenzii astfel structurate :)

Unknown spunea...

Mulţumesc mult.:*

Unknown spunea...

Ştiu, ştiu. Asta mi-am zis şi eu.

Unknown spunea...

Nu a murit nimeni, să ştiţi. :))
Doar că nu prea am dizpoziţie şi timp pentru cărţile cumpărate şi necitite. Iar seara când ajung, sunt al naibii de obosită.
Mă mai ajută recenziile Mădălinei şi ale altora.

Unknown spunea...

@Romina Gianina

Eu asa incerc sa le fac, sper sa imi iasa cum trebuie.

Unknown spunea...

@ Andra stiu cum este , am trecut prin multe astfel de perioade si unele m-au cam tinut de incepusem sa cred ca am renuntat la citit dar mi-am revenit slava domnului

Unknown spunea...

Am terminat cartea ! Am ramas speachless! E GENIALA , cel putin inceputul a fost in forta rau , m-a prins de la primul capitol

Unknown spunea...

@Romina Gianina

Ma bucur ca ai gasit o lectura frumoasa, spor in continuare!