vineri, 10 octombrie 2014

Recenzie Diamantul de la miezul noptii (Tronul de Clestar #2) de Sarah J. Maas

Doi bărbaţi o iubesc.
O lume întreagă se teme de ea.
Dar numai ea poate să salveze lumea.

Celaena Sardothien, asasină, este arma cea mai ucigătoare a Regelui din Adarlan. Ea trebuie să-şi câştige libertatea prin sângele duşmanilor ei, dar nu suportă să ucidă pentru rege. Iar cu fiecare moarte pe care Celaena o înscenează, cu fiecare minciună pe care o rosteşte îi pune în pericol pe cei pe care îi iubeşte.

Atrasă de cei doi protectori ai ei, un căpitan şi un prinţ, şi luptând împotriva unor forţe întunecate mult mai puternice decât regele însuşi, Celaena trebuie să se hotărască pentru ce să se zbată: libertatea ei, inima ei ori destinul regatului.

Daca v-a atras atentia acest volum si doriti sa-l cititi, il puteti achizitiona de pe site-ul librariei online Librex. Pe site-ul librariei online Librex puteti gasi carti din toate genurile literare.
Multumesc librariei online Librex pentru acest volum si pentru tot sprijinul acordat.


RECENZIE.
Diamantul de la miezul nopţii este o lectură mult mai întunecată, mai violentă şi mai sângeroasă, spre diferenţă de volumul anterior, axat mai mult pe intrigile de la curte şi pe încercările Celaenei de a se adapta vieţii din palatul de cleştar. În Diamantul de la miezul nopţii, accentul se pune pe evoluţia personajelor şi pe dezvoltarea relaţiilor dintre acestea, pe înfruntările prin care trec, pe pierderile pe care le suferă, pe încercările care îi maturizează si îi silesc să se confrunte cu cele mai mari temeri şi cele mai înfiorătoare pericole. În acest volum, descoperim vechi duşmani şi noi aliaţi, fiecare la fel de periculos şi fiecare ascunzând propriile planuri intuncate, descoperim o lume mai măcinată de conflicte, incertitudine şi teamă, o lume în care libertatea este nepreţuită, sacrificiile îţi sfâşie sufletul şi-ţi răpesc pacea, iar moartea vine tăcută, înveşmântată în umbre şi iluzii. 
Celaena este acum asasina curţii regale din Adarlan, cel mai puternic şi temut regat din întreaga Erilee. În schimbul libertatii sale şi a iertării crimelor săvârşite în trecut, Celaena trebuie să-i ucidă pe toţi duşmanii regelui din Adarlan, fie că aceştia se fac vinovaţi de ceva, fie că sunt nevinovaţi prinşi în pânzele întortocheate ale planurilor misterioase pe care regele le pune la cale. Dar în ciuda renumelui de asasin necruţător şi brutal, în ciuda faptului că este forţată să-şi demonstreze loialitatea faţă de rege, Celaena nu poate să-i ucidă pe cei a căror soarta se află în mâinile ei, ştiind că aceştia trebuie să plătească cu viaţa doar pentru că se opun tiraniei regelui. 
În acest volum, personajele principale fac greşeli, greşeli care îi silesc să îndure pierderi brutale, greşeli care îi vor bântui şi care vor frânge relaţiile fragile abia clădite, greşeli care le demonstrează că un moment de ezitare sau o clipă de laşitate le pot aduce sfârşitul, dar, până la urma, greşeli care îi umanizează şi care ne amintesc că în ciuda calităţilor şi a abilitaţilor ieşite din comun pe care le deţin, sunt personaje supuse esecului, dar si izbandei.
Un erou curajos, puternic, inteligent, pasional, corect, altruist şi tandru, care nu ezită să se pună în pericol pentru cei pe care îi iubeşte şi care-şi asuma cele mai mari riscuri fără a se gândi la propria siguranţă şi viaţa, un erou mânat de onoare şi datorie, un erou admirabil, Chaol este în continuare personajul meu preferat. Sfâşiat între dragostea şi nevoia de a o proteja pe femeia iubită şi datoria şi loialitatea care îi leagă de ţara şi regele său, Chaol este chinuit de nevoia de a o apăra pe Celaena de mânia şi răzbunarea regelui şi îndatoririle de căpitan al gărzilor.
În Diamantul de la miezul nopţii, descoperim teama şi îndoiala care o copleşesc pe Celaena, trecutul bântuit de moarte, ură şi lupta pentru supravieţuire, secretele care o fac să ezite să înfrunte un duşman abil, periculos şi înspăimântător, care i-a mai distrus o dată viaţa, care i-a înecat viitorul într-o mare de sânge şi groaza. Obosită să lupte, să fie o marionetă şi o unealtă a celor lipsiţi de scrupule, sătulă să-şi vândă puterea pentru bani murdari de sânge, sufocată de disperare şi deznădejde, Celaena îşi doreşte o şansă la linişte, la pace, la fericire, o şansă de a uita trecutul care încă o bântuie, o şansă la un viitor care să o smulgă dintre umbre, un viitor în care să nu mai fie singură, lipsită de iubire şi vânată. Mi-a părut rău să descopăr, totodată, o Celaena mult prea aspră şi de-a dreptul ipocrită, care renunţă cu uşurinţă la Chaol, bărbatul care îşi pune in pericol viaţa pentru ea, îl învinuieşte pentru ceea ce s-a întâmplat, îl răneşte şi îşi dezlănţuie furia asupra lui, ştiind câte secrete ascunde ea însăşi, ştiind de câte ori l-a minţit, i-a ascuns informaţii periculoase şi s-a folosit de prietenia lor şi de influenţa lui pentru a obţine ceea ce vroia. Cu toate că Celaena este în continuare mult prea impulsivă şi iraţională, observăm o maturizare, o schimbare faţă de fata necugetată, superficială şi arogantă, care îşi pierdea cu uşurinţă cumpătul în volumul anterior, vedem în sfârşit asasinul cu sânge rece, periculos şi nemilos, asasinul care trezeşte teamă şi admiraţie atât în angajatorii, cât şi în victimele sale şi putem înţelege cum a devenit Celaena cea mai iscusită şi cunoscută ucigaşă din regat.
Din prinţul afemeiat, arogant şi răsfăţat, care se temea să-şi înfrunte tatăl şi care preferă să închidă ochii în faţa ororilor comise de acesta, Dorian se transformă, încetul cu încetul, odată cu puterea misterioasă care creşte în interiorul său, într-un personaj puternic, care nu mai ezita să-şi înfrunte tatăl şi care încearcă să-i salveze pe oamenii la a căror durere şi suferinţa o fost orb până acum. Am apreciat faptul ca Dorian îşi dă seama că sentimentele pe care le avea pentru Celaena nu se compară cu iubirea pe care i-o poartă Chaol acesteia, că el nu a cunoscut femeia vulnerabilă din spatele asasinei, femeia care este îndrăgostită de căpitanul gărzilor şi decide să nu devină o piedică în calea relaţiei dintre cei doi.
Întunericul care îl înconjoară pe rege, intenţiile malefice ale acestuia şi planurile machiavelice, dezvăluie un personaj crud şi monstruos, capabil să dezlănţuie cel mai profund rău asupra lumii pe care doreşte să o stăpânească, dacă aceasta ar îndrăzni să i se opună. Un rege mânat de ambiţii, de setea de putere, de nevoia de a domina totul în calea sa, conducătorul Adarlanului este un personaj lipsit de scrupule, definit de brutalitate şi de teama pe care o inspiră.
Naraţiunea multiplă care alternează între Celaena, Chaol şi Dorian ne oferă şansa de a percepe întâmplările prin care trec personajele, prin prisma trăirilor acestora, de a înţelege deciziile, temerile şi trecutul care îi motivează în acţiunile lor, de a le fi alături în momentelele care îi definesc şi le şlefuiesc caracterul.
Un volum plin de magie, aventura, mister, secrete întunecate, pericole şi acţiune, un volum al destinelor încercate de o soartă mult prea crudă, un volum al răzbunării, dar şi al speranţei în izbăvire, Diamantul de la miezul nopţii este un volum al răsturnărilor de situaţie, care vă va ţine cu sufletul la gura de la început până la final.

35 de comentarii:

Unknown spunea...

Îmi place această idee de asasină pentru curtea regală, chiar pare o serie interesantă.

Unknown spunea...

Cat de frumoasa recenzie , chiar stii cum sa iti alegi cuvintele

giorgiana spunea...

Super recenzia, m-a convins sa o cumpar,desi am ataaatea carti necitite

Unknown spunea...

@Romina Gianina

Eu ii citesc doar pe acei bloggeri care stiu sa aleaga cuvintele, mi se pare o cerinta obligatorie atunci cand vine vorba de carti.

Unknown spunea...

@ Georgiana ai dreptate , asta e singurul blog pe care intru cand am timp , n-am mai vazut alti bloggeri care sa aibe recenzii asa frumoase

Unknown spunea...

@Romina Gianina Mai sunt, dar sunt mai greu de gasit. Urmareste grupurile de pe Facebook si vei vedea si alte recenzii interesante. Eu prefer, de exemplu, sa citesc mai multe recenzii pentru aceeasi carte.

Madalina spunea...

Multumesc mult pentru aprecieri si pentru comentarii, Romina :) Ma bucur atat de mult ca iti plac recenziile mele si blogul ^_^ Esti tare draguta :)

Stan Georgiana, cand o carte e foarte buna, cand lumea creata de autoare ma lasa pur si simplu fara cuvinte, iar personajele ma cuceresc de la primele pagini, ma straduiesc sa scriu o recenzie care sa exprime cat mai bine admiratia pe care o simt pentru munca autoarei si care sa-i faca pe cititorii recenziei sa-si doreasca sa citeasca acel volum :)

Giorgiana, multumesc :) Ma bucur ca recenzia mea te-a convins sa citesti acest volum si sper sa-ti placa :) Lectura placuta.

Unknown spunea...

@Madalina Da, asta incerc sa fac si eu, sa transmit placerea de a citi in recenziile mele. Tu reusesti cu succes, felicitari!

Unknown spunea...

@ Madalina daca nu imi placea nu eram inca aici .Am o curiozitateca vad ca toate cartile le lauzi , cand faci si o recenzie negetiva a uneia. Ma chinui de ceva timp sa-mi imaginez cum ar arata una facuta de tine

Unknown spunea...

@ Georgiana caateodata mi-e cam frica sa citesc prea multe recenzii mai ales daca nu stiu cum scrie bloggerul. Sunt unele recenzii proaste in care iti explica tot ce se intampla in carte si nu-mi mai arde de citit

Madalina spunea...

Multumesc mult, Georgiana :)

Romina, am incercat sa nu postez recenzii negative pentru ca mi se pare ca o critica adusa unei carti influenteaza mult mai mult un potential cititor decat o lauda. Daca nu am nimic bun de spus despre un volum prefer sa las punctajul cartii sa vorbeasca pentru mine :) Cu toate acestea, sunt cateva recenzii pe blog in care mi-am exprimat parerile negative despre anumite personaje sau situatii prin care trec acestea (Cincizeci de umbre descatusate, Fericirea incepe azi, Infernul lui Gabriel, etc).

Unknown spunea...

@ Madalina nu le-am vazut pe alea ,chiar acum le caut

Unknown spunea...

E ceva nou această idee şi VREAU să îmi cumpăr volumele, dar NU TREBUIE căci am o mie alte cărţi care stau să cadă din bibliotecă. Însă, e normal să mai vreau, nu?
Spune-mi că da, pentru că din cauza ta mai am ceva nou în wishlist.

Unknown spunea...

@ Andra acelasi lucru il simt si eu cateodata ,deja ma gandesc la designul unei noi biblioteci, intotdeauna se gaseste loc pentru carti!

Unknown spunea...

Sunt de acord cu Madalina, o recenzie negativa influenteaza mult mai mult cititorul si cum cititul depinde de gust poate ca el rateaza o carte pe placul lui,

Unknown spunea...

@Andra

La mine biblioteca da pe afara, deci e in regula.

Madalina spunea...

Andra, e normal ^_^ Si eu am peste 300 de carti in biblioteca, ceva mai multe pe kindle si cu toate astea, de cate ori vad o carte cu o descriere interesanta sau o coperta frumoasa, mi-o doresc si pe aceea :)

Unknown spunea...

Eu mai am loc in biblioteca am abea vreo 70 de carti da cum am spus mai sus deja ma gandesc la alta noua

Unknown spunea...

Daca simte vreuna din voi ca nu mai are unde sa le puna pot sa le gasesc loc la mine =))

Unknown spunea...

@Madalina Cam asa e situatia si la mine, eu cred ca se face loc daca chiar vrei cartile respective.

Unknown spunea...

@Romina Gianina

Cu greu poti convinge un cititor sa se desparta de cartile lui.

Unknown spunea...

@Giorgiana era o gluma , nu trebuie sa imi faca cineva cadou cartile lui

Unknown spunea...

@Romina Gianina Stiu ca era o gluma, stai linistita. Ce voiam eu sa zic ca e un cititor poate avea sute de teancuri de carti, nu va renunta nici macar la una. Cu riscul sa se prabuseasca peste el.

Unknown spunea...

@ Georgiana stiu sentimentul , si eu am carti care nu ma atrag si nu stiu daca le voi citi dar nu le dau ca ma gandesc ca poate intr-o zi o sa le citesc

Unknown spunea...

@Romina Gianina

La mine depinde de dispozitie, bineinteles.

Unknown spunea...

@georgiana mie dispozitia mi-o da cartea pe care o citesc

Unknown spunea...

@Romina Gianina

La mine e oarecum invers, nu stiu ce sa zic.

Unknown spunea...

@ Georgiana fiecare avem felu nostru de a citi

Unknown spunea...

@Romina Gianina

Da, si e dezvoltat in timp.

Unknown spunea...

Aici ai dreptate , nu te pot contrazice.

Unknown spunea...

Da, iti dai seama ca felul de a citi este influentat de mai multi factori, iar asta se poate intampla doar in timp.

Unknown spunea...

Mie mi se pare ciudat sa ajung eu sa citesc carti filozofice ,biografii si alte cele=)) ,nu cred ca voi ajunge pana acolo

Unknown spunea...

@Romina Gianina

Eu am citit carti filozofice si au fost pe gustul meu. Important este sa iti alegi o directie si sa o sustii prin lectura.

Unknown spunea...

@ Georgiana nu cred ca as avea rabdare pentru astfel de carti dar intr-o zi o sa incerc , cine stie

Unknown spunea...

Fetelor are cineva cartea asta in romana? nu conteaza formatul.daca aveti trimiteti-mi pe mail madalin116@gmail.com.O caut de ceva timp.