joi, 8 mai 2014

Recenzie Pe strada Londra (Pe strada Dublin #2) de Samantha Young

Continuarea poveştii din Pe strada Dublin (click pe titlul volumului pentru recenzie), bestseller New York Times.

Crede că ştie ce vrea.
Până când el îi arată de ce are nevoie.

Pe strada Londra, continuarea celebrei Pe strada Dublin, ne readuce în Edinburgh pentru încă o poveste emoţionantă, impregnată de erotism, în care Samantha Young nu se teme să abordeze teme incomode.
Jo Walker are un obiectiv clar: să găsească un bărbat care să le ofere stabilitate financiară ei şi familiei sale. Pentru aceasta, însă, trebuie să joace un rol care i-a devenit o a doua natură şi să le ascundă potenţialilor parteneri adevărul despre familia ei. Când îl întâlneşte pe Cameron McCabe, acesta o judecă după aparenţe şi îşi formează o opinie nu foarte măgulitoare. Dar, pe măsură ce încep să se cunoască, Cam descoperă că Jo nu e ceea ce pare, iar Jo descoperă un bărbat în faţa căruia nu trebuie să se ascundă. Oare va îndrăzni Jo să pună în joc viitorul său dând curs atracţiei mistuitoare dintre ea şi Cam?

„«Excelent» este primul cuvânt care-mi vine în minte când mă gândesc la Pe strada Londra. Următoarele ar fi «absolut uluitor». Veţi fi mişcaţi de poveste, iar erotismul vă va tăia respiraţia.   Romantic Book Affairs

Daca v-a atras atentia acest volum si doriti sa-l cititi, il puteti achizitiona de pe site-ul librariei online BookCity. Pe site-ul librariei online BookCity puteti gasi carti din toate genurile literare.
Multumesc librariei online BookCity pentru acest volum si pentru tot sprijinul acordat.

RECENZIE.
Pe strada Londra este un volum care vă va coplesi si induiosa, o poveste de dragoste emotionanta dintre doua suflete care au pierdut mult prea multe in viata, iar acum invata sa aiba incredere in iubire si sa spere pentru prima data la un final fericit. 
Cu un tata abuziv care a intrat la inchisoare cand ea avea doar unsprezece ani si o mama alcoolica preocupata doar de ea insasi, Jo a fost nevoita sa aiba grija de fratele ei mai mic si sa abandoneze scoala in incercarea de a-i oferi lui Cole o viata mai buna decat cea pe care a avut-o ea.
Cu toate ca Jo are doua locuri de munca si isi petrece aproape tot timpul in compania fratelui ei, relatiile cu barbati mai maturi si instariti, i-au facut pe cei din jur sa o considere o vanatoare de averi. Dar Jo nu este deloc ceea ce pare.  Nu a acceptat niciodata bani de la iubitii ei, exceptand cateva mici cadouri, si intotdeauna si-a dorit doar sa intalneasca un barbat tandru si protector care sa o ajute sa-si ingrijeasca familia. Iar, Malcolm, iubitul ei actual, bland si atent, la care tine din ce in ce mai mult, pare barbatul perfect. Singura problema este ca Jo este ingrozita ca acesta va descoperi adevarul despre parintii ei si o va parasi.
Cand Jo il intalneste pe Cam, la o galerie de arta unde se afla impreuna cu Malcolm, aceasta se teme pentru prima data ca ea ar putea fi cea care sa-si puna in pericol relatia. Atractia fizica pe care o simte Jo fata de Cam, barbatul saracastic, misterios si tatuat, este atat de intensa incat cu greu ii poate rezista acestuia. Dar parerile preconcepute ale lui Cam si modul in care o judeca fara sa stie nimic despre ea, o fac pe Jo sa pastreze distanta fata de el si sa-si doreasca sa nu-l mai revada niciodata.
Jo a fost unul dintre cele mai puternice personaje feminine pe care le-am intalnit in volumele contemporane pe care le-am citit. Am admirat modul in care Jo isi protejeaza si isi ingrijeste fratele si responsabilitatea de care da dovada in cresterea si educarea acestuia. Am inteles teama acesteia ca fratele i-ar putea fi luat din cauza comportamentului parintilor ei si groaza pe care o simte la gandul ca acesta ar putea sa treaca prin ceea ce a trecut ea in copilarie. Poate din acest motiv, Jo a luat intotdeauna decizii pe baza a ceea ce credea ca este mai bine pentru Cole si a incercat cu disperare sa-i ofere acestuia tot ceea ce ea nu a avut: un camin iubitor si stabil. Jo nu este un personaj perfect, nu ia intotdeauna cele mai bune decizii, in special cand este vorba despre barbati si despre dorinta de a gasi un print fermecator si bogat, care sa ii fie alaturi si sa o ajute sa-i poarte de grija fratelui ei, dar este un personaj care isi accepta greselile si le regreta, un personaj care incearca sa devina mai bun, sa se schimbe si sa accepte sprijinul celor apropiati. Mi-a frant inima modul in care Jo se considera inutila si lipsita de importanta si faptul ca accepta criticile si rautatile celor din jur fara sa incerce sa se apere, de parca ar considera ca nu merita sa fie respectata si protejata.
Cole a fost personajul meu preferat. Am adorat modul in care incerca sa-si protejeze si sa-si apere sora in ciuda faptului ca este un baiatel de doar paisprezece ani. Mi-au placut maturitatea acestuia, blandetea, admiratia si recunostinta pe care le arata pentru sacrificiile facute de sora lui si relatia plina de tandrete si iubire dintre cei doi frati.
Din pacate, nu mi-a placut deloc Cam. Am mai intalnit personaje masculine enervante, impulsive, imature si mult prea temperamentale, dar Cam a depasit orice fel de limita. De-a lungul volumului ni s-a repetat neincetat ca singurul lucru pe care Cam si-l doreste este sa o faca pe Jo sa aiba incredere in ea insasi si sa-si depaseasca nesigurantele. Din nefericire, eu am observat cu totul altceva. Da, Jo a fost deseori jignita de persoanele din jurul ei care aveau o parere negativa despre ea, dar nimeni nu a judecat-o gresit si n-a insultat-o la fel de mult cum a facut-o Cam. La un moment dat, am inceput sa ma gandesc ca poate din cauza abuzului fizic prin care Jo a trecut in copilarie, si-a ales acum un partener care era violent verbal cu ea de fiecare data cand aveau discutii in contradictoriu si nu numai. Sa pretinzi ca ai sentimente pentru o persoana, ca ii vrei binele si ca iti doresti sa o protejezi, iar apoi sa o insulti si sa o acuzi de falsitate, de prostie si ca ar accepta orice barbat atata timp cat acesta are bani, este de neiertat. 
Referitor la comportamentul pe care Cam l-a avut inainte de a incepe o relatie cu Jo, mi s-a parut ca este genul de barbat frustrat care, atunci cand nu poate ajunge la femeia pe care si-o dorese, alege sa o jigneasca, sa o denigreze si sa o trateze cu dispret. Faptul ca acesta chiar recunoaste la un moment dat ca tocmai pentru ca nu putea fi cu ea se comporta atat de urat, m-a facut sa nu-l suport si mai mult. Cu toate ca dupa fiecare episod in care o judeca gresit sau o insulta pe Jo, Cam pare sa regrete, recunoaste ca a gresit si incearca sa o faca pe aceasta sa-l ierte, eu nu am putut decat sa observ tiparul unei relatii abuzive, in care momentele frumoase sunt mult mai putine in comparatie cu cele neplacute.
Nu am putut sa nu ma intreb ce se va intampla cu relatia lor cand atractia fizica si pasiunea dintre cei doi se vor domoli.
M-am bucurat sa descopar ca Jo are o multime de persoane in jurul ei pe care se poate baza. Prieteni care o sprijina si ii sunt alaturi la greu, care incearca sa o ajute si sa o protejeze. Am fost incantata sa revad personajele pe care le-am indragit in volumul anterior, Ellie, Adam, Hannah, Elodie si Clark si sa intalnesc noi personaje, precum Mick, Olivia, Nate si Peetie, despre care sper ca vom avea ocazia sa aflam mai multe in volumele urmatoare.

9 comentarii:

Jacqline spunea...

Imi place recenzia si, in special, modul in care i-ai descris pe cei doi.
Cartea merita citita pentru ca iti da un exemplu de asa nu, in ceea ce priveste, relatia cu un baiat/barbat care nu te respecta.

Lupu Diana spunea...

Am vazut o multime de recenzii bune facute acestei carti, dar si o multime de recenzii bune facute pentru "Pe strada Dublin". In mod normal cand vad atat de multe recenzii pozitive facute unei carti imi iau direct cartea, dar (mereu exista un dar) cartile erotice cu siguranta nu sunt genul meu si am avut cateva incercari esuate, asa ca nu cred ca o sa ma ating prea curand de alte carti erotice.
Totusi recenzia ta mi-a placut si daca nu ar fi fost partea cu erotismul mi-as fi luat-o imediat. :)

Unknown spunea...

Cu toate ca nu sunt foarte atras de cartile erotice, cele doua romane ale Samanthei Young nu te vor plictisi deloc, ba din contra, te vor face sa iti imaginezi ca esti la o piesa de teatru in care pesonajele isi interpreteaza rolurile chiar in fata ta. Scenele de amor au fost destul de soft, ceea ce nu m-a deranjat deloc; insa preferam copertile originale.

Lupu Diana spunea...

@Daniel, chiar eram curioasa sa vad ce parere ai, avand in vedere faptul cam am impartasit aceeasti parere in privinta cartii "Atractia".
Acum parca ma tenteaza sa citesc cartile ca sa vad ce e diferit la ele.
Ai vazut ca "Pe strada Dublin" are coperta originala identica cu cea a cartii "Iubire" de la Epica?

Praf de stele spunea...

Draguta recenzia!! ;)
Din cate am inteles, aceasta carte se poate citi si fara sa o fi citit pe cealalta, "Pe strada Dublin". Sper ca voi reusi sa pun si eu mana pe amandoua!! :)

Lupu Diana spunea...

@Andreea, acelasi lucru l-am auzit si eu. Din cate am inteles personajele apar in primul volum, dar ca personaje secundare. In genul acesta este si seria Fall Away :)

Unknown spunea...

Mie imi plac cartile erotice , bine nu foarte foarte , asta e una din cartile care mi-ar placea mai ales ca am inteles are si o incarcatura emotionala foarte puternica

Superba recenzia !

DreamDay spunea...

Sunt la jumătatea acestei cărți si pot sa spun cu mâna pe inima ca nicio carte nu m-a marcat atât de mult. S-a dus cu incăpățânarea mea de a nu plânge când citesc o care sau văd un film.... Am plâns atât de mult citind aceasta carte încât nu știu dacă am puterea sa termin. Nu știu cum fac, dar reușesc sa văd dincolo de faptul ca are părți erotice. Este atât de perfecta si cuprinde atât de multe stări emoționale încât cred ca o sa ii fac un altar in biblioteca. Nu ma înjurați, dar am făcut o mare pasiune pentru aceasta carte

Anonim spunea...

mie una nu mi-a placut atat de mult aceasta carte.Pe strada Dublin,da!Dar aceasta...ell...not so much...in primul rand,trebuie sa fiu de acord cu tine,l-am urat pe Cam asta,kiar din prima si nu stiu de ce,dar nu s-a mai legat de mine deloc povestea lor "fabuloasa" de amor.tragedina din spatele eroinei principale e interesanta,si te atinge,dar,povestea dintre cei doi protagonisti m-a lasat total rece.eu personal nu o recomand.pe cat de mult m-a incantat Pe strada Dublin,pe atat de mult m-a dezamagit aceasta.