duminică, 6 martie 2016

Recenzie Prinţesa mecanică (Dispozitive infernale #3) de Cassandra Clare

Magia este periculoasă, însă dragostea este și mai periculoasă,

Dacă singura modalitate de a salva lumea ar fi să distrugi ceea ce iubeşti cel mai mult, ai face-o?
Ceasul ticăie.
Toată lumea trebuie să aleagă.

Tessa Gray ar trebui să fie fericită, nu aşa se simt toate miresele? Şi totuşi, în timp ce pregătirile sunt în toi pentru nunta ei cu Jem Carstairs, o pânză de păianjen întunecată începe să se ţeasă în jurul vânătorilor de umbre de la Institutul din Londra. Un nou demon îşi face apariţia, unul legat prin sânge şi taină de Magistru, bărbatul care plănuieşte să-şi folosească armata de automate nemiloase, Dispozitivele Infernale, pentru a-i distruge pe vânătorii de umbre. Nu mai are nevoie decât de un singur lucru pentru a-şi pune în aplicare planul diabolic.

Primejdiile şi trădările, secretele şi magia, şi firele încâlcite ale iubirilor şi ale pierderilor se împletesc pe măsură ce vânătorii de umbre ajung la un pas de distrugere în acest final cutremurător şi surprinzător al trilogiei Dispozitive Infernale.

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Grupului Editorial Corint. Mulțumesc Grupului Editorial Corint pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

Deznodământul uneia dintre cele mai frumoase serii pe care le-am citit vreodată, Prințesă mecanică este un roman epic de o perfecțiune greu de imaginat, un roman atât de frumos și captivant încât îmi va rămâne mereu în minte drept una dintre cele mai emoționante, palpitante și sfâșietoare cărți pe care le-am citit.
Cassandra Clare îmbină în ultimul volum din seria Dispozitive Infernale o poveste de dragoste care îți frânge inima, momente neîntrerupte de acțiune, scene atât de dureroase încât iți taie respirația și un final care îi va lăsa în lacrimi pe toți cititorii, indiferent de personajul lor masculin preferat. Foarte rar am citit un volum atât de complex, un volum în a cărui lume să rămân captivă, înduioșată și uluită, mult timp după ce l-am încheiat, neîncetând să rememorez capitolele pe care le-am parcurs cu respirația tăiată și privirea încețoșată de lacrimi.
Tessa este una dintre cele mai puternice, încântătoare și incredibile personaje feminine din literatura fantasy. Inteligentă, hotărâtă, încrezătoare în forțele proprii și independentă, Tessa ascunde sub fragilitatea tinerei victoriene o femeie curajoasă, loială, neînduplecată și capabilă de orice sacrificiu, o femeie sfășiată între două iubiri la fel de intense și arzătoare, între doi bărbați de care nu se poate îndepărta, între cei doi parabatai care dețin fiecare o jumătate a inimii ei.
Transformarea prin care a trecut Tessa de-a lungul seriei, trecerea de la fata vulnerabilă, singuratică și înspăimântată din primul volum la eroina capabilă să înfrunte întunericul și să lupte împotriva celui mai puternic şi periculos inamic este impresionantă
Un suflet pur, un bărbat tandru și protector, care se împotrivește morții si care înfruntă cu demnitate boala teribilă care îl macină, care îi frânge trupul și îl îngenunchează, Jem este un personaj minunat pe care l-am adorat din tot sufletul. Onorabil și nobil, sincer și altruist, Jem mi-a frânt inima cu blândețea și răbdarea lui, cu iubirea neabătută pentru Tessa și devotamentul față de Will, cu bunătatea și generozitatea lui. Am fost răvășită de fiecare rămas bun al lui Jem și de fiecare scenă înduioșătoare în care acesta își exprima dragostea față de apropiații lui, iar agonia pierderii acestuia și capitolele pe care le-am parcurs sperând că nu s-a încheiat totul pentru Jem m-au îndurerat.
Îndrăzneț, impulsiv și temperamental, Will este opusul lui Jem, dar totodată ancora acestuia, familia și sprijinul lui.
La fel de diferiți precum lumina și întunericul, Jem și Will sunt legați de încrederea desăvârșită pe care o au unul în celălalt și de prietenia sinceră și puternică, de nezdruncinat și demnă de admirat, dintre ei. Mai apropiați ca frații și uniți de conexiunea unică pe care o au ca parabatai, Jem și Will se protejează reciproc în luptă, sunt întotdeauna alături unul de celălalt și se încurajează la nevoie.
Personajele secundare minunate, complexe şi interesante, misterioase şi puternice. cu personalități puternice și frumos conturate, construite cu multă atenție și sensibilitate. înfruntă provocări fizice și emoționale, sunt bântuite de trecut și de pierderile suferite, de temeri și de greșelile comise.
Lumea fantastică imaginată de autoare, descrierile care însoțesc portretul Londrei victoriene și peisajele rurale superbe sunt impresionante și remarcabile, iar atmosfera sumbră și nota întunecată pe care o are volumul transformă romanul într-o o combinaţie spectaculoasă de aventură, mister și dragoste. Intriga elaborată și ingenioasă, răsturnările de situație devastatoare, elementele steampunk și fantasy, replicile amuzante și interacţiunile dintre personaje conturează o lectura dramatică și copleșitoare, fermecătoare și imprevizibilă, unică și surprinzătoare.
Cassandra Clare țese o poveste tragică și romantică, o poveste despre viață și moarte, sacrificiu și onoare, compasiune și prietenie, speranță și iubire, completată de narațiunea la persoana a treia, de scriitura excelentă care dă autenticitate epocii victoriene și de referințele la opere din literatura clasică.