duminică, 28 februarie 2016

Recenzie Oraşul focului ceresc (Instrumente Mortale #6) de Cassandra Clare

Întunericul s-a pogorât asupra lumii vânătorilor de umbre. Haosul şi distrugerea îi copleşesc pe nefilimi în vreme ce Clary, Jace, Simon şi prietenii lor se mobilizează pentru a înfrunta cel mai mare rău cu care au avut vreodată de-a face: fratele lui Clary, Sebastian Morgenstern.

Cu ajutorul Pocalului Infernal, el transformă vânătorii de umbre în creaturi de coşmar, distrugând familii şi pe oamenii care se iubesc, pe măsură ce armata lui de întunericiţi creşte. Nimic din această lume nu îl poate înfrânge pe Sebastian, dar dacă vânătorii de umbre ar ajunge pe tărâmul demonilor, ar putea avea o şansă.

Se vor pierde vieţi, iubiri vor fi sacrificate şi întreaga lume se va schimba.
Cine va supravieţui finalului exploziv?

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Grupului Editorial Corint. Mulțumesc Grupului Editorial Corint pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

Intens, magic, romantic și palpitant, Orașul focului ceresc este o poveste despre iubire, speranță, compasiune, curaj și loialitate, o poveste care își atinge profund cititorii, trezindu-ne la viață cele mai întunecate temeri și provocându-ne să pătrundem într-o lume fermecătoare și întunecată, de care cu greu ne putem desprinde.
Lumea uluitoare și fascinantă creată de Cassandra Clare prinde viața în paginile volumului pe măsură ce suntem purtați într-o aventură care ne ține cu sufletul la gură de la prima pănă la ultima pagină. asistând la sacrificii dureroase, scene pline de acțiune, momente emoționante, răsturnări de situație șocante, pierderi care îți taie respirația și bătălii brutale.
Atenția la detalii, scriitura cursivă și fluidă, capitolele antrenante care se succed cu repeziciune, descrierile detaliate și complexitatea personajelor contribuie la desăvârșirea volumului și la transformarea acestuia într-o avalanșă de emoții care îți frâng inima.
Inteligentă, amuzantă, directă și cu o voință de fier, Clary este un personaj minunat, care a evoluat constant începând cu primul volum, devenind o luptătoare puternică și curajoasă, o fată capabilă de orice sacrificiu pentru cei dragi ei și o tânără independentă și încrezătoare în forțele proprii. Provocările şi ameninţările pe care le înfruntă Clary conturează o eroină care nu ezită să-și asume responsabilități copleșitoare și să-și riște viața pentru a-și proteja prietenii și aliații, o eroină mânată de dorința de a-i ajuta pe cei lipsiți de apărare și de a-i salva pe cei aflați în primejdie.
Carismatic, sarcastic, protector și impulsiv, Jace este un erou neînfricat, un războinic neîntrecut în luptă și un luptător onorabil și îndrăzneț care nu se teme să țină piept întunericului. Replicile pline de umor, tandrețea și blândețea cu care o tratează pe Clary, altruismul și devotamentul acestuia, îl transformă pe Jace într-unul dintre cele mai fermecătoare personaje masculine din literatura pentru adolescenți.
Personajele secundare excepționale, bine construite și unice impresionează prin tăria de caracter, curajul și determinarea de care dau dovadă, prin altruism, loialitate și spirit de sacrificiu.
De-a lungul volumului pătrundem în sufletele personajelor și le descoperim așa cum sunt, în spatele armurii vânătorilor de umbre, măcinate de temeri și groază, luptând într-un război brutal cu un inamic care nu mai are nimic de pierdut. Uneori lipsiți de speranță, vulnerabili sau cuprinși de disperare, nefilimii perseverează și nu renunță niciodată, în ciuda pierderilor pe care le îndură, în ciuda soartei potrivnice și a morților nedrepte.
O lectură care se citește pe nerăsuflate, un volum spectaculos, încărcat de suspans și emoție. Orașul focului ceresc te tulbură și te înduioșează, te face să zâmbești și să suferi. Mister, secrete periculoase, planuri sinistre, alianțe neașteptate și momente cutremurătoare se impletesc armonios într-un roman irezistibil și de neuitat, într-un roman despre înfrângere și izbândă, dragoste și libertate, de care fanii seriei Instrumente Mortale se vor îndrăgosti cu siguranță.