vineri, 25 ianuarie 2013

Recenzie Blestemul Lupilor (Umbra Noptii #2) de Andrea Cremer

Blestemul Lupilor este al doilea volum din trilogia Umbra Noptii scrisa de Andrea Cremer.

Când se trezeste în cartierul general al Căutătorilor, dusmanii ei dintotdeauna, Calla Tor este sigură că zilele îi sunt numărate.
Dar Căutătorii îi fac o ofertă care îi dă sansa de a-si distruge fostii stăpâni si de a-si salva haita si partenerul, pe care a fost nevoită să-i abandoneze. Merită oare Ren pretul libertătii ei? Îi va rămâne Shay alături, orice s-ar întâmpla? 
Luându-si soarta în propriile mâini, Calla trebuie să învete ce bătălii merită purtate si prin câte încercări poate trece adevărata dragoste fără să se stingă.

„O poveste tulburătoare, plină de actiune, de suspans si, evident, de dragoste. Iti vei dori mai mult!“ Romantic Times Book Reviews

„O saga fantasy construită inteligent, care te tine cu sufletul la gură.“ The Associated Press

„Sexy si palpitantă.“ Becca Fitzpatrick

RECENZIE.
La finalul primului volum din seria Umbra Noptii, Calla si-a abandonat haita si viitorul partener pentru a fi impreuna cu Shay, baiatul pe care il transformase in lup pentru a-i salva viata. In Blestemul Lupilor, dupa confruntarea cu periculosul lider al Pazitorilor, Bosque de Mar si strigoii acestuia, Calla si Shay sunt capturati de Cautatori, cei pe care Calla si haita ei i-au crezut intotdeauna dusmanii de moarte ai Pazitorilor si Gardienilor.
Cand Cautatorii ii propun o alianta pentru a-si invinge fostii stapani si pentru a-si salva haita pe care a parasit-o, Calla decide sa treaca de partea acestora si sa gaseasca o cale de a-i distruge pe Pazitori pentru totdeauna.
Daca primul volum din serie mi s-a parut captivant si abia asteptam sa citesc continuarea acestuia pentru a descoperi mai multe despre misterul care-i inconjoara pe Cautatori si Pazitori, in Blestemul Lupilor am fost dezamagita de comportamentul Callei si al lui Shay, care a reprezentat un mare minus pentru acest volum.
In schimb, mi-au placut foarte mult noile personaje, Cautatorii Connor, Ethan, Adne si Monroe, membra haitei Napasta, Sabine si Ren, alpha haitei Napasta, care din pacate apare doar intr-o singura scena din volum.
Calla mi s-a parut foarte egoista si nepasatoare in momentul in care a decis sa-si paraseasca haita si familia pentru a fi impreuna cu Shay, fara sa se gandeasca la ororile la care vor fi supusi acestia din vina ei de catre Pazitori. Pana si dupa ce afla ca mama ei a fost ucisa, prietenii ei au fost torturati, iar fratelui sau i s-a smuls lupul interior, Calla nu da semne ca s-ar simti cu adevarat vinovata, este preocupata doar de ea insasi si continua sa se gandeasca doar pe care dintre cei doi, Shay sau lupul Ren il vrea cu adevarat.
M-as fi asteptat sa o vad distrusa de pierderea mamei, ingrozita de modul in care sunt sacrificati de Pazitori cei care au sustinut-o si i-au fost alaturi, dar Calla continua sa faca greseala dupa greseala si sa refuze sa vada capcanele intinse de Pazitori, desi noii ei aliati platesc cu viata. Comportamentul ei nu este cel al unei lupoaice alpha, care ar fi trebuit deja, daca nu il abandona pe Ren, sa-si conduca propria haita, ci al unei adolescente egoiste si superficiale, care nu vrea sa inteleaga sau pur si simplu nu-i pasa ca razboiul dintre Cautatori si Pazitori si salvarea Gardienilor sunt mai importante decat viata ei amoroasa.
Despre Shay, care se transforma dintr-un baiat timid intr-un baiat cu probleme temperamentale, care ii pune in mod deliberat in pericol pe Cautatori si nu are nici o urma de remuscari cand acestia sunt ucisi, care este posesiv, gelos si nepasator fata de soarta celui care s-a sacrificat pentru ca el si Calla sa poata fugi impreuna, nu am prea multe de spus pentru ca nu a fost unul dintre personajele mele preferate nici in volumul anterior si cu atat mai putin in acesta. In schimb, m-a deranjat cat de evident este faptul ca Shay este personajul preferat al autoarei si ca aceasta nu poate fi obiectiva cand vine vorba de el. Daca celelalte personaje ii pierd pe rand pe cei la care tin (de exemplu Ren, a carui mama a fost ucisa in copilarie, este parasit de fata pe care o iubeste, iar apoi isi vede tatal adevarat ucis de tatal sau vitreg), Shay nu doar ca este legendarul Mostenitor, cel care le va aduce sfarsitul Pazitorilor, dar are parte de iubirea Callei si in plus si de sansa de a-si recupera parintii, despre care pana acum ni s-a spus ca sunt morti. In timp ce unele personaje (Monroe, Tess, Adne) pierd totul, Shay are parte de tot, desi nu merita.
In mijlocul dramei amoroase dintre Calla si Shay, aflam povestea Cautatorilor si a Pazitorilor si evenimentele care au dus la inceperea razboiului dintre acestia, dar si noi secrete despre trecutul unor membri ai haitei. Noile persoanaje, Cautatorii, sunt fermecatori, curajosi, amuzanti si dispusi sa-si riste viata pentru a-i salva si proteja pe noii lor aliati. Cautatorii, lupoaica Sabine si Ren au fost motivele care m-au facut sa apreciez acest volum, sa gasesc mai suportabile personajele principale, Calla si Shay si sa astept cu nerabdare continuarea acestei serii si concluzia razboiului dintre Cautatori si Pazitori.

13 comentarii:

Cristina Criss spunea...

Nu am citit primul volum deocamdata, dar imi place povestea si am vazut multe pareri bune la adresa ei.

mimi spunea...

am citit-o.. e uimitoare, dar personajele principale par intradevar putin cam egoiste sau chiar nepasatoare.. in schimb mi-a placut tot ceea ce se intampla cu restul lupilor, in special lui Ren... astept continuarea cu o nerabdare uriasa...

ioana alexandra spunea...

nu am citit primul volum, dar as vrea sa o fac, descrierea ma atrage

Andreea Ilie spunea...

Inca nu am citit acest volum,dar sper s-o fac cat mai repede!!

Unknown spunea...

nu am citit seria dar nu se stie, poate voi avea ocazia. povestea pare interesanta.

deea s spunea...

mi se pare foarte interesanta seria aceasta:D cred ca am sa mi-o iau si eu cat de curand:D

Unknown spunea...

blestemul lupului imi aduce aminte de alt titlu ...blestemul focului:)

Unknown spunea...

N-am citit nici un volum .Frumoasa recenzia! dar daca si-a dat cu parerea Becca inseamna ca e buna.

Unknown spunea...

Presupun că e o serie foarte frumoasă. :o3

Unknown spunea...

Am citit seria - si , ca si tine, am avut unele probleme cu modul in care scriitoarea a schitat-o pe Calla, ce apare in multe situatii infantila si putin obsedata de problemele ei amoroase, dar presupun ca astfel aflam ca ea chiar nu ar fii cea mai potrivita alfa pentru haita- desigur aceasta impresie dureaza aproximativ 5 secunde pana cand intorci pagina si afli de la unele personaje (Sabine si restul) ca ea este cu adevarat o cea mai buna alfa care se putea naste in lumea lor :))
Ren- nu stiu ce sa spun - pentru ca desi a fost portretizat ca un personaj puternic asa cum ar trebui sa fie un conducator al haitei, a avut si imperfectiunile lui- stiu, stiu, ca a fost un sacrificiu nobil atunci cand i-a ajutat pe Shay si Calla sa fuga, renuntand la propria lui libertate- dar, a fost ALEGEREA lui, putea sa ramana si sa lupte in continuare pentru Calla, asa cum afirmat Sabine: 'cu totii facem o alegere, la un moment dat.'
In ceea ce-l priveste pe Shay e gelos, iar sentimentul de gelozie e, in general, irational- in plus, se presupune ca ei SUNT lupi, iar animalele lupta ca sa se traiasca, hraneasca si ei bine pentru a avea proprii lor urmasi- aceasta e legea naturii :)
Stiu ca autoarea a incercat sa-i 'protejeze' preferatii ei- Shay si Calla- si de multe ori a exagerat, dar ei SUNT personajele principale si nu cred ca multi fani ai seriei ar fi fost fericiti daca cei doi ar fi suferit.In plus, s-ar putea sa mai existe o speranta pentru ei, cel putin Calla pare sa se mai maturizeze mai mult spre sfarsitul seriei- si stim ca urmeaza sa plece intr-o expeditie pentru a-l salva pe Ren :). Per total, a fost o lectura placuta pentru mine si o poveste frumoasa :)
Ps: Si mie mi-a placut foarte mult de Sabine,Ren, Adne si Connor :)

Anonim spunea...

Povestea e uimitoare .... Chiar daca unui zic ca Calla e egoista mie nu mi se pare asa ..e greu sa lasi totul in urma pt o persoana .... Vol. 2 nu l.am citit dar abea astept :3 ... Toate personajele sunt interesante mai ales Shay ...

Anonim spunea...

E super... Nu stiu ce sa zic dar Calla mie nu mi se pare egoista ...e foarte greu sa alegi intre ce ai si o persoana... Si Shay pare dragut ... Toate personajele au acel ceva care iti starneste curiozitatea :3 abea astept sa cumpar si volumul 2

Anonim spunea...

Si ce conteaza daca personajul sa schimbat putin..comportamemtul pe care il avea inainte ii era impus ....nu putea fi ea .... Si egoista??! Nu mi se pare egoista deloc.... E greu sa alegi asa ceva ._. Si personajele sunt ok...daca autoarea vrea asa e cat se poate de ok