vineri, 1 iulie 2016

Recenzie Născută din fum și os (Născută din fum și os #1) de Laini Taylor

Pe întreg pământul, urme negre de mâini, imprimate cu foc, apar pe mai multe porți. Sunt ale unor creaturi străine, înaripate, care s-au strecurat în această lume printr-o despicătură din cer.

Într-o dugheană veche și întunecată, proviziile de dinți omenești ale unui diavol au scăzut periculos.

Iar pe străduțele întortocheate, întunecate și misterioase ale Pragăi, o tânără elevă de la Liceul de Artă e pe cale să fie prinsă într-un crâncen război coborât din altă lume.

Ea este Karou. Își umple caietele de schițe cu portrete de monștri, care poate că sunt sau nu sunt adevărați. Obișnuiește să dispară în mod misterios pentru a îndeplini unele „comisioane”; vorbește multe limbi – nu toate omenești, iar părul ei, de un albastru aprins, chiar așa îi crește. Oare cine este ea? Întrebarea aceasta nu-i dă pace, dar este pe cale să afle răspunsul.

Când unul dintre străini – frumosul Akiva, chinuit de amintiri întunecate – dă cu ochii de ea, pe o alee din Marrakech (Maroc), rezultatul este sânge și explozie de lumină astrală, secrete dezvăluite și o dragoste cum numai în stele poate fi scrisă, ale cărei rădăcini sunt adânc împlântate într-un trecut nemilos și dureros. Va ajunge oare Karou să regrete c-a aflat adevărul despre ea însăși?

Daca v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul librăriei online Libris. Pe site-ul librăriei online Libris puteți găsi cărți din toate genurile literare, inclusiv cărti în limba engleză. Mulțumesc librăriei online Libris pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

Fascinant, provocator și intens, Născută din fum și os este un volum pe care l-am devorat cu răsuflarea tăiată, atrasă într-o lume a secretelor, a pericolului și a tenebrelor și cucerită iremedial de personajele extraordinare și misterioase create de Laini Taylor.
Scriitura unică și captivantă, lumea complexă populată de făpturi plămădite din magie și umbre, din lumină și întuneric, fac din Născută din fum și os o lectură ingenioasă, uluitoare și originală, palpitantă și imprevizibilă.
Karou este o fată neobișnuită într-o lume obișnuită, o fată care trăiește o viață dublă, o fată care pășește printre oameni și printre ființe desprinse parcă din povești și mituri. Cu părul azuriu și ochii întunecați, Karou este un personaj incredibil, o fată marcată de nevoia de iubire, de singurătate și de trecutul ei învăluit în mister. Devotată, inteligentă, curajoasă și încrezătoare în forțele proprii, Karou este eroina perfectă, puternică și totodată vulnerabilă, fragilă și aprigă, blândă și feroce, inocentă și matură.
Akiva este războinicul neînfricat și rece, îngerul care nu cunoaște îndurarea și iertarea, bărbatul însetat de răzbunare, cu sufletul marcat de cicatrici adânci și inima zdrobită de durere. Luptele nesfărșite cu himerele, pierderile îndurate și sacrificiile pe care Akiva este dispus să le facă pentru Karou conturează un erou torturat, sfâșiat între iubire și misiunea sa, între datorie și profunzimea sentimentelor pe care le nutrește pentru Karou.
Iubirea dintre Karou și Akiva nu este o poveste de dragoste efemeră, este o iubire imposibilă care sfidează soarta și timpul, care luptă împotrivă celor care ar putea să-i despartă, o iubire care dăinuie în ciuda suferinței îndurate și a piedicilor ridicate, o iubire capabilă de orice sacrificiu, care refuză să piară învinsă de conflicte și moarte.
Povestea de dragoste tragică și fermecătoare în care te pierzi, lirismul frazelor, scenele tulburător de frumoase și emoționante, atenția la detalii, complexitatea relațiilor explorate de Laini Taylor, descrierile pline de imaginație și modul în care autoarea te aruncă într-o tornadă a emoțiilor, făcându-te să trăiești odată cu eroina deziluzia și durerea, fericirea și teama, contribuie la desăvârșirea unui volum care te farmecă de la început până la final.
Un roman despre bine și rău, speranță și iubire, trădare și loialitate, nemurire și moarte, Născută din fum și os este o operă de artă magnifică și copleșitoare, un amestec irezistibil de acțiune alertă, răsturnări de situație și romantism.