luni, 15 iunie 2015

Recenzie Al cincilea val de Rick Yancey

O invazie extraterestră distruge omenirea în patru Valuri succesive de nenorociri. Dar Al Cincilea Val este cel mai periculos, pentru că de data asta puţinii pământeni rămaşi în viaţă nu ştiu nici măcar ce îi ameninţă, cu atât mai puţin cum să înfrunte pericolul.
Cassie, o adolescentă curajoasă de 16 ani, are o singură dorinţă: să îşi salveze frăţiorul, iar pentru asta nu se dă în lături de la nimic.

Înaintea atacului, Ben Parish era un băiat obişnuit, dintr-un liceu obişnuit. Acum este soldat şi se vede obligat să aleagă între a avea încredere şi a deznădăjdui, între a se supune şi a se răzvrăti, între a-şi face datoria şi a-şi salva prietenii, între viaţă şi moarte.

Daca v-a atras atentia acest volum si doriti sa-l cititi, il puteti achizitiona de pe site-ul librariei online Libris. Pe site-ul librariei online Libris puteti gasi carti din toate genurile literare, inclusiv carti in limba engleza. Multumesc librariei online Libris pentru acest volum si pentru tot sprijinul acordat.

RECENZIE.
Un roman epic, o lectură tulburătoare şi emoţionantă, Al cincilea val este unul dintre cele mai spectaculoase şi cutremurătoare volume pe care le-am citit, un volum care pare atât de real, te atinge atât de profund, încât îţi frânge inima.
Într-o lume spulberată de patru valuri de atacuri brutale declanşate de extratereştrii, ultimii supravieţuitori de pe Pământ înfruntă fiecare zi a invaziei cu teroare şi cu teamă. Ascunşi prin păduri, rătăciţi printre ruinele oraşelor distruse, captivi în întuneric şi pierduţi printre muribunzii din puţinele tabere de refugiu, oamenii pier încetul cu încetul, pe măsură ce speranţa se stinge, iar fiecare val răpeşte tot mai multe persoane.
Întâi s-a lăsat tăcerea şi întunericul, apoi au fost înghiţiţi de pământ şi inecati de ape, a urmat molima, iar mai apoi, când ultimii supravieţuitori au pierdut totul, Amuţitorii s-au desprins dintre umbre pentru a-i vâna pe cei singuri şi lipsiţi de apărare. Acum urmează cel de-al cincilea val. Cel mai înspăimântător şi mai teribil dintre valuri, cel care anunţă ultimele clipe ale umanităţii, ultimele momente în care oamenii se mai pot împotrivi, în care mai pot lupta pentru salvare.
În oceanul de moarte şi deznădeje, câţiva supravieţuitori îşi croiesc cu îndârjire drum prin peisajul dezolant al unei ţări îngenuncheate, al unei lumi învinse care se agaţă cu degete însângerate de viaţă.
Cassie, o adolescentă în vârstă de şaisprezece ani, străbate pădurea în căutarea fratelui ei pierdut. Un Amuţitor se strecoară de-a lungul drumurilor pustii, vânând şi veghiind o fată care şi-a pierdut speranţa. Ben alege răzbunarea în locul groazei, regretelor şi înfrângerii. Sammy se luptă să rămână puternic până când sora lui îşi va indeplini promisiunea.
Autorul creează în acest volum personaje memorabile şi bine conturate, personaje complexe şi impresionante, aducând în prim plan eroii sfârşitului lumii, oamenii puternici şi curajoşi care se îndoiesc de ei înşişi, care încearcă să nu-şi piardă umanitatea, care refuză să lase speranţa să le fie smulsă din inimi de lupta pentru supravieţuire, de gloanţele care sunt ultimul bastion de apărare în calea prădătorilor şi de moarte.
Scenele încărcate de tensiune şi suspans, momentele care abundă de acţiune, emoţiile şi durerea care răzbat din fiecare paragraf, încrâncenarea unor forţe nemiloase care zdrobesc rezistenta umană şi lupta unor făpturi vulnerabile, dar neînfricate, se îmbină într-un volum original şi fabulos, într-un volum în care glasul fiecărui narator îţi rămâne în minte mult timp după ce închizi cartea.
Al cincilea val este mai mult decât un roman post-apocaliptic, este lecţia umilinţei, este teama ascunsă în cel mai îndepărtat colţişor al minţii noastre, bătălia care face diferenţa dintre învins şi învingător, scânteia care pulsează înainte de a deveni o torţa, flacăra speranţei care nu poate fi înăbuşită nici chiar de cel mai abil şi periculos inamic.

45 de comentarii:

Viziru Georgiana spunea...

O doamne! Ce mi-a placut recenzia! Cred ca acest comentariu o sa fie destul de lung pentru ca am cartea si am citit din ea. Deci, cum sa incep... Mi-a placut foarte mult, nu am terminat-o pe toata, am citit foarte putin din ea pentru ca e destul de mare si am de gand sa o citesc in timpul verii cand o sa-i acord toata atentia mea. Am ajuns de abia la pagina 122 capitolul 23 si mi-a placut destul de mult. Modul in care autorul descrie personajele si peisajele si lumea aia e putin macabru dar in acelasi timp foarte realistic sa zic asa. Nu cred ca ma pricep prea bine sa imi spun parerea despre o carte cum o fac bloggerii dar incerc. Mi-a placut mult de tot si din cate am inteles fac si filmul in care o sa joace in rolul principal Chloë Grace Moretz. De abia astept sa citesc cartea. Sper ca nu o sa ma dezamageasca filmul.

Madalina spunea...

Foxette, am adorat cartea, a fost incredibila. I-am dat cinci stelute ^_^ Mi-a amintit de unul dintre volumele mele preferate, Gazda de Stephanie Meyer.
Ma bucur ca ti-a placut recenzia si abia astept parerea ta despre Al cincilea val :) Sunt curioasa care va fi personajul tau preferat.

Ema spunea...

Hmm, ca de obicei, ajunge sa imi placa o carte citind recenzia ta. :)) Serios ca nu stiam mare lucru despre ea pana acum, ma asteptam la cu totul altceva. Parea ok si din descrierea scurta de lansare, dar parca e si mai faina acum. O vreau si eu, de ce sa o cititi numai voi? :))

Madalina spunea...

Emanuela, e superb Al cincilea val ^_^ Abia astept continuarea. Anul acesta ma consider norocoasa pentru ca am citit cateva carti foarte frumoase, cu personaje minunate, care mi-au placut enorm de mult.

Viziru Georgiana spunea...

@mada, sunt sigura ca Ben Parrish, cred ca asa se scrie, o sa-mi placa cel mai mult pentru ca minunata Casiie il adora si ea. Inca nu am ajuns la momentul in care apare el.
@ema nici eu n-am auzit prea multe de ea si zau daca stiam ca aparuse, nu i s-a facut prea multa publicitate si sper sa o citeasca cat mai multa lume, ca cei de la editura sa publice si urmatorul volum. Marea infinita, cred ca se traduce... cred, sper sa nu cred prost.

Ema spunea...

Mada, merci merci, o sa o citesc. :)) Chiar tre sa fac o ordine in lista, ca nu stiu de ce sa ma apuc intai...

Georgiana, nu conteaza ca nu auzisei, conteaza ca ai fost inspirata si ai luat-o :))

Viziru Georgiana spunea...

Dap, o stiam dupa coperta si mi s-a parut super fain daca as citi-o dupa ce am auzit atatea despre ea de la booktuberii din strainatate.

Madalina spunea...

Foxette, in cazul meu nu a fost Ben. De personajul meu preferat m-am atasat treptat, mai mult spre sfarsitul carti, pentru ca nu am avut incredere in el la inceput. Mi-am dat seama de cand a aparut cine este si, dupa tot ce s-a intamplat, m-am temut ca e periculos. Si chiar e, dar nu si pentru Cassie :))) Personajul meu preferat e in genul lui Warner din Spulbera-ma. Complex, misterios si fascinant.

Emanuela, sper sa-ti placa ^_^

Ema spunea...

@Foxette, asta e avantajul cand te informezi in afara la ce urmeaza sa apara :P. Eu nu fac asta, de asta nu stiu dinainte de carti. :D

@Mada, o sa imi placa, am incredere in gusturile voastre :)

Viziru Georgiana spunea...

@Mada, omg, la Spulbera-ma chiar mi-a placut Warner, adica era rautacios dar atent. Nu stiu sa descriu. La un moment dat, mi-a parut rau de el si am vrut ca Juliette sa ramana cu el, nu stiu de ce. Si aici m-ai facut curioasa sa aflu cine e.
@ema, nu o sa regreti. Cartea e destul de simpatica si Cassie e o fata haioasa si sarcastica, cu toate ca traieste in vremuri destul de intunecate.

Ema spunea...

Sarcasmul nu e chiar "calitatea" pe care o plac la cineva, dar hai sa ii dau o sansa :D

Viziru Georgiana spunea...

Nu e genul ala de sacrcasm care se apropie cu nesimtirea, e genul ala de sarcasm amuzant si plin de viata. E okay, crede-ma.

Romina Gianina spunea...

Daca seamana cu Gazda inseamna ca esti bun , eu o sa iau acest volum

Ema spunea...

@Foxette, ok ok, te cred :D. Oricum si tu si Mada ati laudat-o, o sa o citesc cu siguranta.

Viziru Georgiana spunea...

E destul de mare ca numar de pagini, cred ca are 500 sau 600. Ma bucur ca e cartonata. Imi plac cartile cartonate. Si da, stiu ca pentru tine nu conteaza coperta. =))

Ema spunea...

Nu nu, nu conteaza desenul de pe coperta, nu daca e cartonata sau nu. Conteaza daca e cartonata, pentru ca rezista mai bine :D

Viziru Georgiana spunea...

AHAH, eram sigura ca o sa spui asta! Te stiu eu pe tine! Oricum, mie imi plac mai mult cele cartonate pentru ca da, rezista mai bine si unele dintre ele li se indoaie cotorul cand ajungi la jumatate si se fac riduri, asa le zic eu si nu suport, mi se rupe sufletul.

Ema spunea...

Oops, trebuie sa am grija ce informatii dau despre mine, ca deja ma cunoaste lumea pe aici :D.
Hahaha, fac riduri? Sa stii ca nu m-am gandit la asta pana acum :))))))

Georgiana spunea...

Drăguță faza cu ridurile,nici eu nu m-am gandit la asta pana acum!Si eu iubesc edițiile cartonașe.Pe langa faptul ca dau mai bine in biblioteca,rezista mai bine asa cum ai zis tu Foxxette :))

Viziru Georgiana spunea...

@emanuela, s-ar putea sa fac si riduri daca mi se mai intampla asta. La seria Fortele raului absolut am facut asa si a trebuit sa lipesc cotorul cu scoci ca mai era un pic si se rupea cartea.Ti s-a intamplat vreodata? Sau numai mie...?
@georgiana, asa e, rezista mai bine.

Ema spunea...

@Foxette, mi s-a intamplat si mie, desi crede-ma ca incerc sa am cat de multa grija pot. Insa eu citesc mult in metrou/ tramvai/ tren in picioare, si atunci tre sa tin cartea cu o singura mana ca sa ma pot tine cu cealalta, si o tin putin fortata, intelegi? Deci fara sa vreau se face asa...

Georgiana spunea...

Mie imi era ciuda cand imprumutam carti altor persoane si cărțile faceau "riduri" mai mari decat aveau deja :))

Romina Gianina spunea...

@Georgiana da la aceea m-am referit

Viziru Georgiana spunea...

@ema, da inteleg. Si eu mai tin cartile asa cateodata. Cum poti sa citesti in autobuz? Eu nu cred ca as putea sa ma concentrez si daca as face-o sunt sigura ca o sa uit unde sa cobor la ce statie. =)))
@georgiana, eu cand imprumut carti brosate, le atrag atentia si ma fac disperata =))

Georgiana spunea...

Ma gândeam eu,caci sunt o mare fana a lui Stephenie Meyer,adică am adorat Twilight,desi Gazda nu am citit-o încă dar am vazut filmul.

Ema spunea...

@Foxette, m-am obisnuit. Fac asta de cand m-am mutat in bucuresti, stateam cu castile in urechi si citeam, ca nu imi placea sa ii aud pe cei din autobuz cum se vaita sau vorbesc la telefon criticand pe unul si pe altul. Apoi, am atentie distributiva :D, sunt atenta si in jurul meu si stiu cand trebuie sa cobor. Singura chestie care mi se pare funny este ca tot citind si ascultand muzica in casti, am ajuns sa asociez anumite melodii cu carti. In decembrie 2013 am citit seria Hunger games numai asa, pe tramvai, iar la Magic fm erau colinde. Cum se facea ca dadeau acelasi colind foarte des, asa ca atunci cand ascult un anumit colind ma duce cu gandul la luptele din arena din Hunger games :).

@Georgiana, eu n-am citit inca Gazda, am auzit ca e putin scary si eu sunt fricoasa, dar o sa ajung si la ea. In alta ordine, nu te supara, vezi ca la postarea The 100 ai dublat din greseala un comentariu, poti sterge unul din ele, iar acum ai pus comentarii consecutive si regulamentul concursului interzice comentariile consecutive :). Nu te supara ca iti zic, si noi am gresit la inceput, probabil n-ai citit regulamentul cu atentie :P

Viziru Georgiana spunea...

@ema, frumoasa poveste. Eu cand ascutl melodii de care intr-un timp eram obsedata si le ascultam non stop, aveam deja-vu uri legate cu ce faceam atunci, ce parte a anului era. E destul de tare asta. De unde stau eu pana in oras sunt cam 15 min, poate o sa tin cu mine cate o carte sa treaca timpul.

Romina Gianina spunea...

@ Georgiana , mie mi se pare mult mai buna Gazda decat Twilight ,e altceva

Georgiana spunea...

@Ema sa stii ca nu ma supăr si chiar iti multumesc pentru avertisment,doar ca sunt noua in concursul asta si mai fac greseli.Repet,chiar nu ma supăr si voi încerca sa fiu mai atenta pe viitor.
@Romina sincera sa fiu nu am citit prea multe recenzii la Gazda si de cele mai multe ori filmul se deosebeste cu mult de carte.Oricum sper sa treacă curand si prin biblioteca mea.

Ema spunea...

@Foxette, mecanismul asta prin care asociezi o melodie sau un gest sau orice altceva cu o perioada din viata ta se numeste ancora in psihologie. E o chestie tare interesanta si foarte utila terapeutilor :)

@Georgiana, ma bucur ca nu te-ai suparat. Ti-as fi scris in privat pe facebook sau undeva, dar nu ai niciun fel de date de contact la detalii :). Oricum, nu e complicat la concurs, trebuie doar sa nu postam comentarii unul dupa altul si sa nu punem la o postare mai mult de 10 comentarii. Atat. :)

Georgiana spunea...

@Ema nu aveam date la contact caci mi-am facut recent contul acesta,dar poți sa imi dai cerere pe facebook daca vrei si mai povestim .Ma găsesti cu numele de Grigoroaia Georgiana

Romina Gianina spunea...

@ Georgiana nu are nici o treaba cartea cu filmu , e mult mai slab . Eu am plans cand am terminat cartea. Ti-o recomand

Romina Gianina spunea...

@Georgiana cu drag ! Sper sa iti placa >:D<

Maria spunea...

Nu am citit cartea asta pana acum,am si vazut ca apare volumul 2 din aceasta serie.Sper sa o citesc cat mai curand :)

Romina Gianina spunea...

@ Maria stii cumva cate sunt?

Georgiana spunea...

@Romina,am citit mai multe recenzii si am impresia ca imi va plăcea!
@Maria,chiar asa,stii cumva daca sunt mai multe volume?

Romina Gianina spunea...

@Georgiana sunt sigura ca va fi pe gustul meu , mai ales ca imi plac mult povestile astea cu soldati ,daca seamana cu Ranitii cu sigurata o voi adora . Ma bate gandul tare sa o cumpar , trebuie doar sa fac rost de finante :))

Georgiana spunea...

@Romina,tot asa sunt si eu in privința finantelor,caci sunt atâtea cărți care merita cumpărate si pe care mi le doresc! :))

Romina Gianina spunea...

@ Georgiana Eu mi le-am consumat ,luna asta sunt pe pauza
Mvai dar si ce carti apar ,m-au ucis editurile astea cu ce publica (Where she went ,Ten tiny breaths ,Breakable, This shattered world, the unbecoming of mara dyer,Ps i still love you , o mica parte din ce vine ). Sper sa nu se grabeasca asa tare ca am ditamai lista cu carti pe care le vreau

Georgiana spunea...

@Romina exact asa mi se intampla si mie,plus ca mai sunt serii si carti care au aparut cu cativa ani in urma si vreau sa le citesc,cum ar fi:Damnare,Cele 13 motive,Invocarea etc.
P.S.Eu una abia astept Where she went! :)

Romina Gianina spunea...

@Georgiana si eu la fel , Daca as ramane e superba <3 . Eu mai am si serii care trebuie sa le citesc ca nu le-am lua ca ornamene
Sper sa pastreze copertiile originale la astea noi
Va fi publicata si continuarea de la Spulbera-ma

Georgiana spunea...

@Romima,Spulbera-ma nu am citit inca,desi am auzit ca este foarte buna!Si da,si mie mi-a placut mult Daca as ramane si sper la fel ca si tine sa se pastreze copertile originale,caci erau superbe!Spor la citit atunci! :)

Romina Gianina spunea...

@Georgiana este frumoasa , nu chiar superba, din punctul meu de vedere insa sunt multe pe care le-a dat pe spate. Mi-ar placea acum cand o publica din nou sa o publice inclusiv de la vol 1 cu coperta originala , as mai cumpara-o odata

Roxana Baciu spunea...

Mă apucasem și eu de această carte, însă ceva mă oprea să o continui. Dar vreau să mă reapuc de ea, pare foarte interesantă din recenzia ta. :D

Unknown spunea...

Este înspăimântătoare? Doresc sa o citesc pentru școală!