sâmbătă, 6 septembrie 2014

Recenzie Pulbere de stele de Neil Gaiman

Cu mulţi ani în urmă, pe când regina Victoria era încă o tânără zvăpăiată, exista un ţinut magic, Ţara Zânelor, alcătuit din toate acele locuri pe care oamenii de ştiinţă nu le-au putut desena pe hartă.

Cu ajutorul unei lumânări fermecate, plutind apoi într-o corabie deasupra norilor, Tristan Thorn străbate cu o viteză uluitoare acest tărâm locuit de vrăjitoare, copaci vorbitori şi spiriduşi. Drumul e presărat însă de pericole, iar călătoria eroului aflat în căutarea stelei căzătoare, promisă fetei de care s-a îndrăgostit, ascunde o mulţime de situaţii pline de neprevăzut. 

Multumesc editurii Art pentru acest volum incantator si pentru tot sprijinul acordat. Daca v-a atras atentia acest volum si doriti sa-l cititi, il puteti achizitiona de pe site-ul editurii Art.

RECENZIE.
Pulbere de stele este un volum fermecator si magic, o poveste plina de aventuri si imprevizibil, dar mai presus de orice o poveste despre dragoste si speranta.
Volumul incepe in Satul Zidulului, pragul unde lumea obisnuita se intrepatrunde cu taramul zanelor si al creaturilor supranaturale. Marginit de un zid nesfarsit care tine la distanta strainii care ar putea incerca sa treaca granita misterioasei lumi fantastice, Satul Zidului isi pastreaza cu atentie secretele de-a lungul secolelor.
Totul se schimba in ziua Balciului, cand Dustan, un baiat din sat, intalneste o faptura frumoasa si enigmatica, de care se indragosteste. 
Optsprezece ani mai tarziu, singura amintire a acelei nopti feerice este fiul lui Dustan, Tristran si asemenarea izbitoare dintre acesta si mama lui naturala, pe care Dustan nu a mai revazut-o niciodata.
Indragostit de cea mai frumoasa fata din sat, Tristran sfideaza regulile pe care a fost invatat intreaga viata sa le respecte si trece peste zid in lumea zanelor, incercand sa gaseasca steaua cazatoare in schimbul careia ii va fi acceptata cererea in casatorie.
Strain intr-o lume bizara si necunoscuta, Tristran infrunta cu stoicism si curaj pericolele care incearca sa il abata de la drumul care-l conduce spre implinerea celei mai arzatoare dorinte a sa.
Lumea in care patrunde Tristran este la inceput coplesitoare si violenta, o lume populata de vrajitoare malefice, cavaleri brutali si neinduratori, copaci vorbitori, corsari si blesteme infioratoare. Dar, dincolo de toate acestea, Tristran intaneste prieteni loiali, care-l sprijina la nevoie si o fata incapatanata si frumoasa, care-l ajuta sa nu se piarda pe sine.
Pulberea de stele este un volum despre schimbare si maturizare, un volum in care fantezia si realitatea se impletesc in scene intunecate in care tensiunea este aproape palpabila. Personajele sunt descrise in detalii vii, care evidentiaza atat trasaturile fizice ale acestora, cat si defectele si calitatile care ii caracterizeaza. Povestea de dragoste dintre Yvaine si Tristran evolueaza incet si firesc, transformandu-se de-a lungul capitolelor dintr-o alianta reticenta intr-o prietenie sincera si afectuoasa.
Un basm captivant si induiosator, plasmuit din magie si mister, Pulbere de stele creioneaza o lume stranie si atemporala, care continua sa salasluiasca in imaginatia cititorului.

30 de comentarii:

Lupu Diana spunea...

Nu s-a facut cumva film dupa cartea asta? Imi suna atat de cunoscut si am si cateva imagini pe care le asociez :-? Filmul mi se pare ca e cu Ben Barns?

Madalina spunea...

Da, cartea a fost ecranizata, dar finalul e foarte diferit de cel al filmului. Ben Barnes juca rolul lui Dunstan :)

Lupu Diana spunea...

Mi se parea mie mult prea cunoscuta povestea! <3 Mi-a placut foarte mult filmul, cred ca l-am vazut de doua sau trei ori, nu mai stiu exact.

alexa ioana spunea...

foarte draguta recenzia
cartea este ok, dar nu chiar pe gustul meu. in momentul de fata sunt atrasa de carti care abordeaza alte teme..

Simina spunea...

Nu am citit cartea, dar am vazut filmul si mi-a placut foarte mult Iar acum m-a apucat o nostalgie sa-l vad din nou:)
Oricum, acest autor, Neil Gaiman imi place la nebunie! Acum citesc, pe langa "Cautand-o pe Alaska", "The graveyard book" si imi place. Adica este altfel de celalalte genuri pe care le-am citit si este in engleza, am cumparat-o in engleza.

Unknown spunea...

Cartea pare super ineteresanta. Voi citi mai intai cartea , apoi voi face o comparatie cu filmul. Multumim de recenzie ! :)

alexa ioana spunea...

recunosc, la film vreau sa ma uit si eu, mai mult pentru ca joaca Ben Barnes. il ador, este unul dintre actorii mei favoriti

Simina spunea...

@alexa ioana, eu iti sugerez sa te uiti la film. Este placut, amuzant si plus ca joaca unul dintre actorii tai preferati, deci s-ar putea sa-ti placa:) Eu iti urez vizionare placuta, daca o sa te uiti.

Lupu Diana spunea...

Eu m-am uitat la el tot pentru ca joaca Ben Barns :)) Acum, dupa ce l-am vazut de atatea ori nu-mi mai vine sa citesc cartea, dar filmul parca l-as mai vedea o data :))

Unknown spunea...

Am citit cartea acum ceva timp dar nu am vazut filmul.La inceput mi s-a parut o carte pentru copii dar in timp asteptam cu nerebadare sa ajung la final.

Pufuleț spunea...

Cred ca am vazut filmul acum ceva vreme, sper ca nu ma insel... Ar trebui sa-l revad.

Simina spunea...

Eu nu cred ca am vazut filmul pentru ca joaca Ben Barns, ci pentru ca mi l-a recomandat mama si nu aveam la ce altceva sa ma uit in acea seara. Oricum, mi-a placut foarte mult.

alexa ioana spunea...

@Emily multumesc mult :) l-am pus pe lista mea foarte lunga de filme si seriale pe care doresc sa le urmaresc. am atat de multe inca nu stiu la e sa ma uit mai intai..:))

Lupu Diana spunea...

@Emily, maica'mea nu se uita la asa ceva, as vrea eu :)) Ea prefera filmele mai profunde sau ceva de genul :))
Dar are gusturi foarte bune in materie de carti :)

Pufuleț spunea...

Mama si tata se uita la tot ce prind (de la seriale la filme). Cred ca daca ar putea, doar asta ar face...

Lupu Diana spunea...

Tatal meu se uita numai la stiri si uneori la filme indiene impreuna cu maica'mea :))

Simina spunea...

Parintii mei prefera filmele de pe HBO, Cinemax, TVR, nu de alta dar nu au publicitate in timpul lor si acest lucru il apreciez cel mai mult la aceste programe.
Uneori se mai uita si la filme animate, ceea ce este foarte tare. Oh, si filme in franceza cu Luis du Fuenes.

Pufuleț spunea...

Ai mei le iau legal de pe net ;).
Cred ca au vazut mai multe filme si seriale de cat mine si toti prieteni mei (care nu-s multi) in total.

alexa ioana spunea...

sunteti norocoase, fetelor
ai mei prefera sa se uite la politica, asa ca va imaginati cat de "fericita" sunt eu cand trec pe langa ei si ii vad pironiti in fata tv-ului...comentand de politicianul X si Y

Pufuleț spunea...

Mai face si tata asa, dar de obicei cand deschid gura imi spune sa tac ca vrea sa auda...
Te cam inteleg :)).

Lupu Diana spunea...

@alexa ioana, tatal meu tot asa face, rare sunt exceptiile. Dar presupun ca cineva din famailie tot trebuie sa fie informat si cu chestiile de genul :))

alexa ioana spunea...

@Lupu Diana, informat, nu osesdat !! :))
culmea, nu tata se uita la politica, ci mama si bunicii :))
tata prefera sportul si documentarele. foarte tare !

Lupu Diana spunea...

:)) Bunicii mei se uita pe programe cu muzica populara :)) Nu au treaba cu politica :))

Simina spunea...

Hmm... bunicii mei se uita defapt la ce se uita bunicul mai mult, adica stiri/politica, sport si "Te pui cu blondele" sau cum se numeste emisiunea aceea. In fine, iar bunica se mai uita la filme, seriale. Astea ii plac mai mult.

Lupu Diana spunea...

Eu si fratele meu suntem singurii care se uita la filme si seriale si o innebunim pe mama ca ea nu poate pricepe ce gasim noi atat de interesant la ele :))

Simina spunea...

Si nu are un film preferat, nimic? Atunci eu ma consider norocoasa cu parintii mei. In fiecare duminica seara avem un film pe care il vedem, iar eu mai lipsesc avand in vedere ca am treaba de facut si alte chestii de invatat si repetat.

Pufuleț spunea...

Bunica se uita la seriale chinezesti/coreene/japoneze :)). Nu vrea sa piarda vreunul. Bunicul e cu sportul :)).

Lupu Diana spunea...

Si mama era obsedata intr-o perioada de un serial japonez, dupa asta nimic :)) Poate i-a placut prea mult ala si nu a mai vrut sa se uite la nimic altceva :))

Simina spunea...

@Pufulet, bunica ta este super tare! Imi place:)) Imi place Japonia, foarte mult, chiar daca nu am fost acolo. Nu ma uit la seriale,dar ma uit la anime.

Unknown spunea...

mie mi sa parut o carte cu,cuvinte opscene greu de explicat unui copil si