marți, 28 iulie 2015

Recenzie Cartea vieții (Cartea pierdută a vrăjitoarelor) de Deborah Harkness

În căutarea tainei pe care vrăjitoarele au ascuns-o timp de secole.

Proaspăt întorşi din călătoria în timp ce i-a purtat până în Anglia anilor 1590, Diana Bishop şi Matthew Clairmont sunt așteptați de vechi prieteni, dar şi de noi ameninţări. Vestea că Diana urmează să nască gemeni este primită cu entuziasm, dar şi cu îngrijorare. În timp ce Diana trebuie să-şi apere poziţia în mijlocul complicatului neam de Clairmont, păstrând totodată secretul asupra adevăratei naturi a puterilor ei, Matthew îşi vede propriile taine scoase la lumină atunci când Benjamin, fiul pe care îl credea pierdut, revine în viaţa lui cu gânduri negre şi o puternică dorinţă de răzbunare.

Singura cale de a-şi ocroti familia şi prietenii rămâne reîntregirea misteriosului manuscris Ashmole 782 şi descifrarea conţinutului său. Strângând în jurul lor vampiri, vrăjitoare, demoni şi chiar oameni, Diana și Matthew se lasă conduşi de scrierile străvechi, dar şi de ştiinţa modernă, într-o palpitantă aventură a cunoaşterii la capătul căreia vor afla cine sunt cu adevărat.

Mulțumesc Editurii Litera pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat. Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Litera.

RECENZIE.
Deznodământul spectaculos al seriei Cartea pierdută a vrăjitoarelor, Cartea Vieții este o poveste de dragoste fascinantă, o poveste despre magie, sacrificii, speranță, familie și secrete. O călătorie provocatoare într-o lume misterioasă în care mitologia, istoria, știința și supranaturalul se împletesc, Cartea vieții este, la fel ca și predecesoarele sale, un volum captivant și romantic.
Matthew și Diana s-au întors în prezent pentru a continua căutarea paginilor lipsă din manuscrisul Ashmole 782. Băntuiți de forțe întunecate mult mai periculoase decât cele pe care le-au înfruntat până acum și de tragediile care le-au afectat familiile, cei doi protagoniști descoperă o nouă amenințare care pune in pericol tot ceea ce ei iubesc.
Încrezătoare în forțele proprii și sigură pe abilitățile pe care a învățat să le stăpânească, Diana a devenit mult mai puternică decât se aștepta oricine. Unul dintre personajele care a evoluat cel mai mult de-a lungul seriei, Diana nu mai este femeia vulnerabilă și fragilă pe care am descoperit-o în primul volum, ci o eroină înțeleaptă, curajoasă, îndrăzneață și loială. O eroină cu o voință de fier care nu se mai lasă coplesită de teamă, care alege să lupte împotriva celor care i-ar putea nărui viitorul şi care refuză să dea înapoi în faţa pericolului.
Puternic, inteligent, un prădător obișnuit să-și ascundă partea întunecată în spatele aurei de mister pe care o degajă, Matthew este același vampir seducător, pasional, protector și posesiv din volumele anterioare. Cu toate acestea, Matthew are acum mult mai multă încredere că Diana se poate descurca singură, nu mai incearcă atât de mult să o controleze din dorința de a o proteja și acceptă deciziile acesteia și nevoia ei de independență.
Relația dintre Diana și Matthew este intensă și profundă, mai puternică decât oricând, iar iubirea care îi unește este capabilă să depășească orice obstacol.
Personajele secundare frumos conturate, realiste şi interesante contribuie la desăvârșirea portretului lumii complexe, învăluite în secrete şi umbre, construită de autoare.
Personajul meu preferat din acest volum a fost Gallowglass. Am fost impresionată de iubirea, respectul și devotamentul pe care acesta i le poartă Dianei, de blândețea și abnegația de care dă dovadă și de suferința tăcută pe care a îndurat-o pentru a nu o stânjeni pe femeia de care este îndrăgostit.
În acest volum, capitolele se succed cu repeziciune, completate de răsturnări de situație și momente dramatice, iar acțiunea se desfășoara într-un ritm alert, pe măsură ce asistăm la sacrificii şi pierderi dureroase, la confruntări violente şi izbânde greu obţinute.
Creaturi magice, conspirații si aventuri palpitante transformă Cartea vietii într-un volum remarcabil și uluitor, în care autoarea țese cu măiestrie elemente de mister şi elemente paranormale.

24 de comentarii:

Georgiana spunea...

Am auzit multe despre aceasta serie,dar nu am citit-o inca.Sincer,nu am citit pana acum vreo carte unde personajele principale sa fie vrăjitori sau vrăjitoare.Adică i-am întâlnit in foarte multe serii,dar nu ca protagonisti.Tot am spus ca citesc Ultima vrăjitoare din Transilvania,dar de fiecare data a intervenit altceva.Oricum-recenzia este interesanta,si cine stie poate asta va fi prima mea serie cu vrăjitoare :)

Lucian @CititoruldeCărți.ro spunea...

Cum ai putut să nu citești Harry Potter? Cum?

Georgiana spunea...

Spre rusinea mea,nu am citit nici Harry Potter.Probabil ca a fost din cauza numărului de volume....sau nu stiu!De ce?Crezi ca e o serie atât de reusita?

Viziru Georgiana spunea...

OMFG! Pare atat de faina! Vreau sa cumpar seria asta de vreun an si mereu o tot aman. Acum ma bucur ca sunt scoase toate volumele, adica cred ca e o triologie, nu? Oricum, pare super faina si deja are ceva dupa care sunt moarta: VRAJITOARE. BU HU! =)) Ok, gata cu modul fangirl.
@georgiana, nici eu nu am citit Harry Potter. Am citit doar primul vol, dupa ce m-am uitat la toate filmele de vreo 3 ori fiecare si stiti si voi toti cum e daca ati incercat sa cititi o carte dupa ce ati vazut filmul, ca merge cam greu si am resnuntat la restul. Adica, o sa le citec cu timpul si daca le vad in vreun anticariat sau la magazin, ma apuc sa o adun pentru ca e foarte frumoasa seria. Aveam volumul 3 in biblioteca si mi-a disparut. Imi e asa ciuda ca nu stiu unde e, dar tot pe aici prin casa trebuie sa fie.

Ema spunea...

@Foxette, spre rusinea mea, am deja primul volum si nu l-am citit inca :)). Dar e pe o lista lunga de "TO READ", si trebuie sa cumpar si volumul doi, Cartea noptii.

@Foxette si Georgiana, nici eu n-am citit Harry Potter, si acum daca ma apuc de ele radeti de mine, ca nu mai am 14 ani :D. Astept permisiunea voastra si promisiunea ca nu veti rade si o sa ma apuc si eu de ele :P

Viziru Georgiana spunea...

@Ema, nu rad, stai linistita! Oricum stiu ca tie nu iti prea place sa citesti carti care fac parte din serii mari, iar Harry Potter e una din seriile alea, are 7 carti.
Imi spui parerea ta cand citesti primul volum!

Georgiana spunea...

@Foxxette inca nu am vazut filmele,desi am tot zis ca ma uit la ele.Am auzit ca sunt tare bune! :)) Cat despre serie,macar filmele sa le vad,daca nu citesc cărțile,plus ca are si un număr mare de volume :))
@Ema,cum sa râdem de tine???Daca seria este una captivantă de ce sa nu o citesti,si mie nu mi se pare chiar de copii,ca sa zic asa...Plus de asta,daca nu ma însel,volumele sunt destul de groase!

Ema spunea...

@Foxette, da, asa e, nu imi place sa le citesc, dar nu pt ca sunt mari, ci ca dureaza mult aparitia primului volum si uit ce s-a intamplat in celelalte :).

@Georgiana, glumeam cu permisiunea si promisiunea :). Stiu ca sunt groase, dar stiu copii de 8-9 ani care le citesc cu mare drag :D

Viziru Georgiana spunea...

@Gergiana, asa e, filmele sunt chiar simpatice si intr-un timp ma uitam mereu la ele si eram obsedata de lumea lui Harry Potter. Iar numarul de pagini nu prea conteaza atata timp cat se citesc repede.
@ema, nici mie nu imi place sa astept dupa carti sa apara. Acum imi mai trebuie Opal si cred ca asta e singura serie dupa care am asteptat volumele. E naspa...De aceea astept mereu sa se publice toate.

Georgiana spunea...

Eu nu prea am o problema cu publicarea volumelor,si nici cu seriile lungi,atata timp cat sunt interesante!
Sper sa ma uit si eu la filmele cu Harry Potter sau cine stie,sa citesc chiar si cărțile!
@Foxxette pe la ce varsta erai fascinată de filme?De curand?

Ema spunea...

@Foxette, eu in afara de Opal (si ce mai urmeaza) mai astept volumul 4 din seria The Maze Runner...

@Georgiana, eu nu ma uit la filme pt ca singurul pe care l-am vazut din serie avea niste paianjeni uriasi. So, no merci :D

Viziru Georgiana spunea...

@geo, cred ca vara anului trecut. 2014 sau 2013, chiar nu stiu,dar sunt destul de sigura ca vara trecuta. Eram foarte trista ca nu pot sa merg si eu la Hogwarts. Dar mi-a trecut. Dar de fiecare data cand ma uit la poze cu ceva text din filme sau vad vreo poza... melancolie! :(
@ema, asa e, in Harry Potter apar paianjeni foarte mari, iar Ron are si el fobie la ei. In Jocul lui Ender nu sunt paianjeni, sunt mai mult niste lacuste urate, dar apare doar la o scena. In rest, filmul e destul de fain.

Ema spunea...

@Foxette, eram in tabara la amara prin liceu, si cred ca era prima data cand mergeam la cinema. Era in aer liber acolo in tabara si au pus fix harry potter partea aia. Nu stiam cum sa intru sub scaune :)). M-am speriat intr-un hal, asa ca am zis ca nu ma mai uit. Era o vreme cand ma si jucam pe calculator un joc harry potter. :D

Viziru Georgiana spunea...

@ema, stiu partea aia din padure. Si eu m-am speriat destul de rau, dar mi-a trecut. Eu daca vad unul sau mai multi in realitate innebunesc. Obisnuiau colegii sa ma alerge cu cate o frunza si sa zica ca e un paianjen acolo si ma speriam, dupa radeau de mine. Dar nu era amuzant... tuturor le e frica de cate ceva.

Ema spunea...

@Foxette, lasand paianjenii deoparte si revenind la cartea din recenzie, tu ai mai citit ceva cu vrajitoare? Am vazut acum ceva timp un serial, The Secret Circle si stiu ca e dupa o serie, mi-a placut filmul. Nu cred totusi ca seria s-a publicat la noi. Stii ceva de ea?

Viziru Georgiana spunea...

@ema, cat ma bucuri ca ma intrebi. Mai ales ca stiu despre ce e vorba. Da, stiu serialul, vazut. Au renuntat la el din cauza ca nu aveam multe vizualizari, probabil. Cartile, da, sunt publicate. Seria se numeste " Cercul secret" si am cartile. Sunt trei carti si anul trecut cred a fost scoasa a patra carte, dar nu e scrisa de L.J. Smith, din cate stiu. Si nu, nu am mai citit nimic cu vrajitoare.Dar tu? Si cum ti s-a parut serialul?

Ema spunea...

@Foxette, si mie mi-a placut. Din pacate, prea scurt :(. Speram sa mai fie macar un sezon... Ma enerveaza cand fac de-astea. Au facut la fel cu Lie to me, Legend of the seeker, The client's list, The listener... Toate datorita faptului ca nu aveau vizualizari multe...
De citit, nu-mi aduc aminte acum de niciuna cu vrajitoare, de asta te si intrebam, ca ma gandeam ca mai stii tu altele :), dar s-ar putea sa ma insel, am citit destul de mult si e posibil sa mai fi uitat...

Viziru Georgiana spunea...

@ema, stiu, nici mie nu imi place cand fac asa la seriale. Adica, daca te apuci sa faci un serial, fa-l pana la sfarsit si gata.
Am citit primele doua volume din serie, Ucenicul vraciului, Testul fierului si triologia Fortele raului absolut, in care erau ceva cu vrajitorie si puteri supranaturale. Cred ca astea sunt toate pe care le-am citit cu vrajitori, dar mai am multe pe care vreau sa le cumpar.

Georgiana spunea...

Am pierdut sirul comentariilor :)))
In primul rand chiar nu stiam ca exista un serial dupa Cercul secret.Stiam de serie,pe care tot am zis ca o citesc.J.L.Smith,fiind si cea care a scris Jurnalele vampirilor.Le-ati citit?
Legat de seria Forțele răului absolut,daca nu ma însel e cea care are primul volum intitulat Invocarea si mai era Rafuiala sau ceva de genul.
Si ma întorc la Harry Potter spunând ca trebuie sa vad si eu neaparat filmele! :))

Ema spunea...

@Foxette, sunt de acord cu tine :). Cand ai timp, sa te uiti la Legend of the Seeker. O sa te prinda repede :D

@Georgiana, n-am citit Jurnalele vampirilor, am vazut serialul si parca nu-mi vine sa mai citesc cartile :P

Viziru Georgiana spunea...

@georgi, da, am citit primele 4 volume si 10 capitole sin cartea nr 5 adica intoarcerea caderea noptii, dar m-am plictisit. Imi mai trebuie volumul 7 8 si 9 sa am toata seria, poate o s-o citesc candva si imi mai trebuie volumul 6 din jurnalele lui stefan. Si legat de Fortele raului absolut, e o serie super faina, le-a cumparat sora mea si primul volum se numeste Invocarea, apoi Revelatia si ultima Rafuiala. Au coperti foarte faine si au legatura cu continutul cartii chiar daca e un lucru mai marunt. Si da, chiar trebuie sa vezi fileme Harry Potter, daca nu ai de gand sa citesti cartile. Din cate am inteles filmele sunt destul de asemanatoare cu cartile deci e bine.
@ema, sunt de acord cu tine. Seria e mai plictisitoare sa zic asa, dar e cute. Si legat de serialul acela, o sa ma uit cand am timp, daca spui ca e asa bun.

Praf de stele spunea...

Ma simt mai bine acum stiind ca nu sunt singura care n-a citit seria Harry Potter. ;)) Adevarul este ca am incercat s-o fac, dar nu m-a prins povestea. Totusi, am zis ca ii voi mai da o sansa intr-o zi. Sper!

Revenind la seria de fata, chiar imi doresc sa o citesc si abia astept sa pun si eu mana pe ea! Am auzit multe pareri pozitive si chiar nu vreau sa o ratez. ^_^

Unknown spunea...

BUNA fetelor numele meu este DANIELA si as dori sa stiu de unde pot sa vad si eu filmele online ,am citit primele doua volume (CARTEA PIERDUTA A VRAJITOARELOR SI SCOALA NOPTII),iar din cea de a treia nu am putut sa citesc decat 100 de pagini .Astept raspuns la adresa claudiupaduraru85@gmail.com. VA MULTUMESC

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.