vineri, 24 aprilie 2015

Recenzie Delirium (Delirium #1) de Lauren Oliver

Se spune că leacul iubirii mă va face fericită pe veci.
Și întotdeauna am crezut asta.
Până acum.

Acum totul s-a schimbat.
Acum aș prefera să mă infectez cu iubire fie și numai o fractiune de secundă decât să trăiesc o sută de ani în minciuna.

Daca v-a atras atentia acest volum si doriti sa-l cititi, il puteti achizitiona de pe site-ul Editurii Nemira.
Multumesc Editurii Nemira pentru acest volum si pentru tot sprijinul acordat.


RECENZIE. 
Intr-o lume in care iubirea este considerata o boala necrutatoare care le rapeste mintile, iar apoi viata celor afectati de ea, cercetatorii au gasit leacul sub forma unei operatii care le indeparteaza oamenilor abilitatea de a se atasa de alte fiinte si de a experimenta orice tip de sentiment.
Pana la varsta de optsprezece ani, cand sunt eligibili pentru a fi tratati, oamenii traiesc intr-o teama permanenta ca se vor infecta si-si vor pierde viata, teama sporita de regulile aspre care ii atentioneaza despre pericolele reprezentate de boala.
In aceasta lume, Lena, o adolescenta de saptesprezece ani, asteapta cu nerabdare ziua in care va fi operata si eliberata de teama ca, la fel ca si mama ei, va contacta aceasta boala. 
Lena este un personaj realist, in care orice cititor se poate regasi. La fel ca majoritatea dintre noi, la inceput, Lena este o fata obisnuita, care urmeaza regulile pe care a fost educata sa le respecte, care ii asculta pe adultii care ii spun ca stiu ce este mai bine pentru ea, pentru sanatatea si viitorul ei. 
Recunoascatoare rudelor care au crescut-o dupa moartea parintilor ei, Lena isi doreste doar sa fie vindecata si sa-si traiasca viata la fel ca ceilalti membri ai familiei ei, fara griji si teama. Bantuita de spectrul bolii care i-a rapus mama, Lena incearca din rasputeri sa nu lase indoielile sa-i puna stapanire pe ganduri si sa accepte deciziile liderilor societatii in care traieste fara sa-si puna prea multe intrebari despe justetea acestora.
Dar, pe masura ce ziua operatiei se apropie, Lena incepe sa observe cu groaza cat de brutala este lumea in care a crescut. Iar cand il intalneste pe Alex, un baiat misterios care o obliga sa deschida ochii si sa descopere adevarul despre dragoste si despre societatea rigida in care traieste, Lena isi da seama ca e dispusa sa faca orice sacrificiu, sa riste totul si sa indure orice persecutie pentru a nu inceta sa iubeasca.
Autoarea creioneaza intr-un mod realist evolutia Lenei, de la fata timida, linistita si obedienta, care nu ar incalca niciodata regulile, la tanara puternica, independenta si rebela care se rascoala impotriva nedreptatilor si care-si doreste sa fie libera si sa aiba dreptul de a alege.
In ciuda faptului ca societatea in care traieste Lena pare guvernata doar de dorinta de a-si proteja membrii de o boala teribila, treptat, odata cu personajul principal, descoperim adevarul si secretele care se ascund in spatele lumii aparent idilice. Lumea creata de autoare este una violenta, in care drepturile membrilor acesteia pot fi oricand suspendate sau retrase, daca exista banuiala ca acestia ar fi simpatizanti ai rebelilor care traiesc in afara granitelor. Raidurile politiei, patrulele care bantuie strazile pe timpul noptii, ora de stingere a carei incalcare este aspru pedepsita, dezvaluie dorinta conducatorilor acestei societatii de a-i supune pe oameni si teama ca acestia se vor opune operatiei si se vor alatura Invalizilor din Salbaticie.
In absenta sentimentelor, in absenta iubirii, lumea conturata de autoare este una sumbra, in care lupta pentru supravietuire si pentru salvare ii transforma pe oameni in sclavii inspaimantati si persecutati ai unui regim nemilos, care-si lipseste membrii de abilitatea de a simti afectiune, dragoste sau compasiune.

26 de comentarii:

Ema spunea...

Interesanta recomandare, ca de obicei. Din recenzie chiar pare faina. In ultima vreme m-am tot repetat :P. Am auzit mai demult de Delirium, insa am uitat de ea pana acum. Trebuie citita. :)

Unknown spunea...

Oh, de cand am pe lista cartea astaa :3 Trebuie sa o citesc neaparat, e si in genul meu, cu atat mai bine ♥ ^^

Ema spunea...

@Eliza, imi aduc aminte si eu ca e aparuta demult... insa efectiv uitasem de ea. Si nici nu mi-o recomandase nimeni de incredere pana acum :P

Unknown spunea...

@Emanuela,eu am avut in plan s-o iau,si cand am fost sa imi iau una,am uitat complet si am luat alta carte.. :)))))) Bine,si aia era pe lista...

Ema spunea...

@Eliza, ooook. Nu stiu cum vine asta, n-am patit-o pana acum, insa presupun ca ti-a atras atentia mai mult cea noua de n-ai mai luat-o pe asta. :) Macar in subconstient ai considerat-o mai faina. :D

Unknown spunea...

@Eliza, o vreau de multă vreme. Am observat că era în jur de 15 lei pe elefant, dar nu mai stiu de ce nu am dat comanda.
@Emanuela, eu vreau să citesc cartea, înainte să văd filmul făcut după ea...

Ema spunea...

@Andra, nici nu stiam ca s-a facut film dupa ea :)

Unknown spunea...

@Emanuela, uite trailer-ul: https://m.youtube.com/watch?v=j51FvUbid_w .
Mie mi se pare atrăgătoare lumea aceea. Mi-ar plăcea să citesc cartea.

Ema spunea...

@Andra, multumesc. O sa ma uit, dupa ce citesc cartea. :)

Unknown spunea...

Emanuela, dacă o citeşti înainte să o fac eu, îți aştept cu drag părerea.

Ema spunea...

Andra, daca o citesc eu prima, iti zic parerea, daca o citesti tu, imi spui tu parerea :D.

Unknown spunea...

Emanuela, avem un pact. Păreri fără spoilere, by the way. :)) În caz că nu se subînțelege.

Madalina spunea...

Emanuela, Delirium e o distopie foarte buna. Eu sunt o mare fana a distopiilor. Le ador pe toate :)

Eliza si Andra, abia astept parerile voastre dupa ce cititi Delirium :)

Ema spunea...

@Andra, de acord, stii ca m-am suparat pe tine si Eliza cand ati vrut spoilere, ca daca puneti comentariu aici, n-am cum sa nu-l citesc.

@Mada, si eu sunt fana a distopiilor, o sa ma uit la film, dar vreau intai sa imi fac eu o imagine despre actiune si personaje :)

Madalina spunea...

Mie imi plac spoilerele ^_^ Uneori, citesc sfarsitul volumului inainte pentru ca vreau sa stiu daca personajele mele preferate vor fi bine la final :)))

Unknown spunea...

Emanuela, da? Trebuia să ne zici. :(
Mădă, şi eu mai fac asta. :)) Nu pot sa zic că îmi plac spoilerele, dar îmi place să mă spoiluiesc singură cu finalul unor cărți.

Ema spunea...

@Mada, daca se termina ok, nu ma deranjeaza ca am citit spoiler, daca se termina aiurea, imi pare rau.

@Andra, am zis, dar nu m-ati ascultat :D

Unknown spunea...

Emanuela, să înțeleg că ai citit comentariul Elizei? Nu era aşa un mare spoiler. Chiar deloc. Scuză-ne. :)

Ema spunea...

@Andra, normal ca l-am citit, nu ma pot abtine sa nu citesc ceva daca postati :). Stai linistita.

Unknown spunea...

Emanuela, okay. Trebuie să începi seria Lux cât mai repede ca să nu îți mai facă dintr-astea gura mea mare.

Ema spunea...

Hi hi, stai linistita, ti-am zis ,nu e problema. O sa o citesc curand :D

Unknown spunea...

Emanuela, bine atunci. Aștept să putem dezbate tema Daemon Black. :)))

Praf de stele spunea...

Intr-o zi cu soare (glumesc :)) era inca iarna si frig afara), eram in autobuz si ma duceam spre facultate. Ma asez jos si in fata mea era o fata care citea cartea asta. Nu puteam sa ma abtin sa nu zambesc la faza aceea. Ma batea gandul sa o intreb cum i se pare, dar n-am mai apucat, deoarece a trebuit sa coboare. Imi place cand vad lume citind. ^_^

Unknown spunea...

Andreea, mie nu îmi place să văd oamenii citind cărți pe care eu mi le doresc mult şi încă nu le am. Sufăr de sindromul "cărțile-sunt-doar-pentru-mine". :)))

Unknown spunea...

Cartea asta o am pe wishlist inca de cand a aparut. Nu stiu de ce nu am apucat totusi pana acum sa o iau, mai ales ca este vorba de o serie, nu numai de un singur volum.

Alexandra Urse spunea...

Buna! Eu doar am citic Delirium si acum caut Pandemonium dar inca nu.l am... ma poate ajuta cineva care a citit.o?


Ce se intampla cu Alex?? Este omorat sau inchis in Cripte??? Se vor mai "gasi" Alex si Lena???


Mi.as dorii sa stiu asta pana reusesc sa gasesc cartea...
Sau stiti de unde o pot descarca in romana???