marți, 16 februarie 2016

Recenzie Elias şi spioana cărturarilor de Sabaa Tahir

Elias este cel mai bun soldat al Academiei militare a Imperiului şi, în secret, cel care îşi doreşte cel mai puţin să se afle acolo. Aflat pe punctul de a dezerta, se vede obligat să participe la o competiţie nemiloasă al cărei câştigător va fi desemnat împărat.

Laia face parte din clanul Cărturarilor, înrobit de mulţi ani de către Războinici. Când fratele ei este arestat sub acuzaţia de trădare, Laia ia legătura cu mişcarea de rezistenţă împotriva asupritorilor, în speranţa că îi vor elibera fratele. În schimbul ajutorului, rebelii îi cer să se strecoare în Academie şi să spioneze pentru ei.

Când Elias şi Laia se întâlnesc, îşi vor da seama că legătura dintre ei este mult mai puternică decât ar fi crezut vreodată şi că soarta Imperiului se află în mâinile lor.
Destinele li se încrucişează într-o poveste care se citeşte cu sufletul la gură, despre curaj, iubire, loialitate şi libertate, într-o lume în care totul le este potrivnic.

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Art. Mulțumesc Editurii Art pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

Fabulos, întunecat, magic și captivant, Elias și spioana cărturarilor țese din umbre, secrete și iluzii o poveste palpitantă și intensă despre trădare și loialitate, dragoste și suferință, compasiune și violență, speranță și pierderi.
Scriitura ireproșabilă, narațiunea care alternează între o tânără silită de circumstanțe și de disperare să devina sclavă și un războinic misterios, captiv în spatele unei măști care îl forțează să-și ascundă sentimentele și dorințele, pasajele pline de acțiune, scenele pline de suspans și momentele cutremurătoare conturează un roman care îți taie respirație, te seduce și te transportă într-o lume complexă și fascinantă pe care simți că nu o vei putea abandona niciodată.
Brutali, înfricoșători, neîndurători și feroce, Măștile sunt o armă letală, luptătorii care inspiră groază în inimile tuturor celor care se opun conducerii exercitate de Imperiu. Cu trupurile înveșmântate in armuri care îi fac aproape imposibil de doborât și cu chipul acoperit de o mască din argint, contopită cu trăsăturile lor, Măștile se antrenează vreme de paisprezece ani în condiții brutale, la Academia Blackcliff, pentru a devenii războinicii cei mai temuți din Imperiu. Chinurile îndurate, viețile jertfite, pedepsele barbare și pregătirea riguroasă transformă fiecare tânăr într-un luptător desăvârșit, abil și dur, respectat de aristocrație și privit cu spaimă și neliniște de sclavi.
Provenit dintr-una dintre cele mai de vază familii ale Imperiului, crescut și educat de un bunic general care l-a pregătit pentru a deveni de neoprit, Elias este cel mai bun luptător și cel mai înzestrat elev din promoția sa. În ciuda sângelui nobil care îi curge prin vene, Elias a fost întotdeauna urmărit de umbrele trecutului, de stigmatul de a fi abandonat la naștere și de faptul că identitatea tatălui său este necunoscută. Dezgustat de practicile pline de cruzime ale războinicilor și urmărit în permanență de adversari si de ura femeii care i-a dat viață, Elias tanjește după libertate și-și dorește cu disperare să dezerteze, sperând că astfel își va putea lăsa în urmă trecutul. Prizonier al intrigilor din interiorul Academiei Blackcliff, silit să lupte într-o confruntare periculoasă în care ar putea pierde totul și să învingă într-o serie de probe violente, Elias își vede toate planurile năruite și viitorul aflat la mila destinului.
Torturat de alegerile făcute, chinuit de gândul că va deveni asemeni mamei sale și că întunericul din sufletul său va pune stăpânire pe el, Elias își poartă povara cu demnitate și abnegație și renunță la tot pentru a nu-și pierde umanitatea.
Zdrobit și cotropit de Imperiu, poporul Cărturarilor, cândva puternic și înfloritor, cunoscut în întreaga lume pentru filosofii și înțelepții săi, este lipsit de drepturi și libertate, sărac și analfabet, înspaimântat și supus la razii violente, care le aduc moartea sau transformarea în sclavi celor acuzați de trădarea Imperiului.
Părinții Laiei au fost uciși cu mulți ani în urmă, iar singurul sprijin al acesteia au rămas bunicii și fratele ei mai mare. Săraci și trăind cu teama permanentă de Măști, Laia și familia ei se chinuie să trăiască de pe o zi pe alta și să facă tot posibilul să nu atragă atenția războinicilor asupra lor. Când fratele Laiei este acuzat de trădare și întemnițat, Laia se vede nevoită să ceară ajutorul rebelilor din Rezistență, singura facțiune care mai luptă împotriva Imperiului.
Cu un trecut învăluit în mister și o descendență care o transformă într-una dintre cele mai periculoase adversare ale Imperiului, Laia este complet diferită de fratele curajos și îndrăzneț care i-a fost răpit și de părinții și sora cunoscuți pentru vitejia și înflăcărarea cu care s-au opus Imperiului. Singură și naivă, lipsită de apărare, îngrozită și vânată, Laia nu este o eroină neînfricată sau temerară, dar este o eroină puternică și devotată, a cărei forță interioară izvorăște din iubire și spirit de sacrificiu, o eroină capabilă să-și asume orice risc și să îndure orice abuz pentru a-și salva fratele. Infiltrată ca spion în Academia Blackcliff, măcinată de vinovăție pentru că nu și-a ajutat fratele și sclavă a celei mai periculoase femei din Imperiu, Laia este chinuită, bătută și înspăimântată, dar își păstrează blândețea și bunătatea, își face prieteni și aliați și își depășește limitele luptând cu îndârjire pentru fratele ei.
Toate personajele sunt bine conturate, complexe și interesante, motivate de propriile dorințe, secrete și aspirații. În timp de unii șochează prin violență, cruzime și lipsa moralității, alții impresionează prin loialitate, altruism, sinceritate, generozitate și noblețe.
Singura femeie care a absolvit Academia în ultimii ani, Helene este un personaj incredibil, o luptătoare puternică și responsabilă, onorabilă și onestă. Cea mai bună prietenă a lui Elias și singura în care acesta are încredere, Helene își ascunde vulnerabilitatea și teama în spatele armurii de războinic, își poartă bătăliile fără să ezite și își câștigă respectul și admirația Măștilor prin curaj și determinare.
De cealaltă parte, Keris Veturius, brutala Comandantă a Academiei Blackcliff este un personaj care îți dă fiori, o femeie rece, autoritară și violentă, sadică și neîndurătoare. Keris își mutilează sclavele și își biciuiește până la moarte studenții dezertori, își urăște fiul și își exercitată puterea cu o mână de fier, inspirându-le teroare inamicilor și tuturor celor care o slujesc.
Elementele inspirate din cultura romană și cele fantastice, inspirate din cultura arabă, conturează un roman desăvârșit, care explorează o lume spectaculoasă și uluitoare, o lume a sacrificiilor și a misterelor, a conspirațiilor și a aventurilor.
Atmosfera întunecată și temele sensibile abordate, tărâmul uluitor creat de autoare, răsturnările de situație care îți accelerează pulsul și personajele extraordinare transformă Elias și spioana cărturarilor într-o lectură emoționantă care își frânge inima, într-o poveste epică care ți-ai dori să nu sfârșească niciodată.