duminică, 20 mai 2012

Recenzie Alice in Zombieland (White Rabbit Chronicles #1) de Gena Showalter

Alice in Zombieland, primul volum din seria White Rabbit Chronicles de Gena Showalter, va fi publicat in 25 septembrie in SUA.

Nu se va odihni pana cand nu va trimite fiecare cadavru umblator inapoi in mormantul lui. Pentru totdeauna.

Daca cineva i-ar fi spus lui Alice Bell ca intreaga ei viata se va schimba intre doi batai ale inimii, ar fi ras. De la fericire la tragedie, de la inocenta la distrugere. Dar asta e tot ce a trebuit. O clipire, o rasuflare, o secunda, si tot ceea ce stia si iubea a disparut.
Tatal ei avea dreptate. Monstrii sunt reali.
Pentru a-si razbuna familia, Ali trebuie sa invete sa lupte impotriva mortilor vii. Pentru a supravietui, trebuie sa invete sa aiba incredere in cel mai rau dintre baietii rai, Cole Holland. Dar Cole are propriile secrete, iar daca Ali nu este atenta acele secrete s-ar putea dovedi mai periculoase decat zombii.

"As vrea sa ma pot intoarce inapoi si sa fac o mie de lucruri in mod diferit.
I-as spune nu surorii mele.
Nu as implora-o niciodata pe mama sa vorbeasca cu tata.
As tacea si nu as spune niciodata acele cuvinte pline de ura.
Sau, in ciuda a tot, mi-as imbratisa sora, mama si tatal pentru ultima data.
Le-as spune ca ii iubesc.
Mi-as dori. Da, mi-as dori."

RECENZIE.
Spre deosebire de celelalte creaturi supranaturale, varcolaci, vampiri sau teriantropi, care intotdeauna m-au fascinat, nu am fost niciodata o fana a zombilor. Fiinte infometate de carne umana, infioratoare si brutale, reminiscente hidoase ale oamenilor care au fost odata, zombii mi s-au parut intotdeauna infricosatori si dezgustatori. Nu mi-au placut filmele cu zombii, nu mi-au placut mentiunile referitoare la acestia din cartile fantasy pe care le-am citit si am evitat intotdeauna sa citesc volume cu si despre acestia.
Ei bine se spune ca orice spaima trebuie infruntata, iar sinopsisul Alice in Zombieland m-a convins, dincolo de repulsia mea fata de zombii, sa citesc prima mea carte in care acestia erau singurele fiinte supranaturale.
Iar Alice in Zombieland nu m-a dezamagit. Palpitant, tulburator, emotionant, infricosator si pe alocuri amuzant, Alice in Zombieland m-a cucerit si m-a tinut captiva de-a lungul capitolelor in lumea vanatorilor de zombie, neinfricati si duri, care protejeaza din umbra omenirea.
Alice, o adolescenta care-si adora surioara si parintii, si-a petrecut intreaga viata ascultandu-si tatal vorbind despre monstrii care-i pandesc din intuneric si care ii vor ucide daca-si parasesc casa dupa lasarea serii. Dar, acesti monstrii invizibili, pe care nici Alice, nici sora sau mama ei nu i-au vazut vreodata, pareau mai degraba plasmuiri ale imaginatiei unui tata paranoic decat fiinte care bantuie noptile in cautarea oamenilor pe care sa-i ucida.
Totul se schimba in noaptea in care Alice si familia ei au un accident de masina, iar langa fiarele contorsionate si trupurile inconstiente ale parintilor ei, apar pentru prima data monstrii infioratori de care tatal ei s-a temut intreaga viata.
Distrusa dupa pierderea familiei ei si fortata sa inceapa o noua viata alaturi de bunicii ei, Alice descopera curand nu doar ca monstrii o vaneaza, dar si ca in intuneric nu se ascund doar creaturi mortale, ci si vanatorii acestora, un grup la fel de periculos si letal precum cei pe care acestia ii urmaresc.
Personajele volumului Alice in Zombieland sunt bine conturate, puternice, curajoase si dornice oricand sa-si dea viata pentru a-i proteja si salva pe cei care au nevoie de ajutorul lor.
Alice, desi este marcata de tragedia care i-a ucis pe cei dragi ei, lupta pentru a-si razbuna familia si pentru a-i proteja pe cei aflati in pericol, incercand in acelasi timp sa-si continue viata, sa se acomodeze intr-o noua scoala si sa-si cunoasca mai bine noile prietene. Naratiunea la persoana intai ne ajuta sa o intelegem mai bine pe Alice, sa intelegem ce o motiveaza sa lupte, sa-i intelegem sentimentele si dorinta de a invinge creaturile care i-au distrus viata.
Impulsiva, incapatanta, indrazneata si inteligenta, dar si fragila si vulnerabila, Alice este un personaj minunat, de care cititorul se ataseaza cu usurinta. Kat, fata amuzanta, sincera si loiala, care ii devine cea mai buna prietena lui Alice, care ii este intotdeauna alaturi si care o sprijina neconditionat pe protagonista este unul dintre cele mai incantatoare personaje secundare pe care le-am intalnit pana acum.
Despre vanatorii de zombi, ce-as mai putea sa spun, in afara faptului ca sunt sexi, duri si infricosatori, curajosi si temperamentali si ca nimic nu le sta in cale cand trebuie sa se protejeze unul pe celalalt de infioratoarele creaturi care bantuie prin intuneric.
Preferatul meu, dintre vanatorii de zombie, este iubitul/fostul iubit al lui Kat, Frosty. Amuzant, incapatanat si curajos, Frosty incearca de-a lungul intregului volum sa o recucereasca pe fata pe care o iubeste in ciuda secretelor care ii despart si a faptului ca viata lui este in pericol permanent.
Cole, liderul puternic si intunecat al vanatorilor de zombie, este un personaj destul de dificil si greu de inteles.
Am apreciat loialitatea acestuia, spiritul de sacrificiu si faptul ca este tandru si protector cu Alice, dar uneori am fost deranjata de modul rece si dur in care acesta se comporta cu prietenii sai si cu fosta iubita.
Zombie sunt aproape asa cum te-ai fi asteptat sa fie. Lipsiti de ratiune, infioratori, extrem de periculosi si puternici, dotati cu simturi puternice, care le permit sa-si vaneze victima, par pana la un punct zombii clasici din toate filmele si cartile de groaza. Totul se schimba in momentul in care descoperim ca acestia sunt de fapt invizibili, spirite malefice care incearca sa devoreze sufletele nevinovatilor, adica si mai infricosatori decat un zombie pe care l-ai putea ucide in cele din urma (dupa muuulte antrenamente alaturi de vanatorii de zombie, bineinteles).
Un volum fermecator si captivant, Alice in Zombieland nu-i va dezamagi pe cei care-si doresc o lectura plina de actiune si suspans, care sa te tina cu sufletul la gura de la inceput pana la final.

9 comentarii:

Anonim spunea...

Buna
Sunt Alexandra (Carte pentru mine) nu am gasit o adresa de mail la care sa iti scriu,asa ca iti las aici un comentariu. Vroiam sa te rog sa schimbi linkul de la blogroll. Ne-am mutat pe wordpress .

Sper sa nu te deranjez cu acest mesaj. Doar ca vreau sa ii anunt pe toti cei din lista noastra de blogroll ca ne-am muta si ca o sa inchidem vechiul blog.
Multumesc pentru intelegere.

http://cartepentrumine.wordpress.com/

Crina|| booktwist_ spunea...

Desi pare o carte pentru oameni mai "tineri" cred ca as incerca s-o citesc de curiozitate si sa fac o comparatie intre povestea originala si aceasta, ideea autoarei.

Madalina spunea...

Multumesc pentru noul link, Alexandra :). Voi modifica link-ul de la blogroll.

Cristina Criss spunea...

Draguta coperta si povestea. Cred ca i-as da o sansa. :)

Anonim spunea...

Wow, pare interesanta! Cel putin pentru asocierea cu povestea originala. Mi-ar placea sa o citesc!

Alexandra Ioana spunea...

dragutza,tare dragutza coperta si descrierea,imi place foarte mult.pacat ca nu e si la noi.

Jacqline spunea...

Alice in Tara Minunilor a fost povestea preferata a copilariei mele, alaturi de Frumoasa si Bestia.
Sunt f curioasa cum s-a inspirat autoarea din povestea originala si cum arata varianta fantasy:D

Unknown spunea...

Sunt tare curioasa. Eu am crescut cu Alice in tara minunilor deci ce as putea spune?

Crisstina M spunea...

Vai ce frumoasa este fata de pe coperta :X